Átmenni vagy kikerülni – ez itt a kérdés

Bánhidi Emese   ·   2014.02.10. 12:15
atmennicim

Múlt héten jelent meg a 444.hu honlapon az a videó, amely azt mutatta, hogy az M3-as metró Corvin-negyed állomásán nem tesztelik az utasok a tesztelnivaló kapukat. Vagyis nem haladnak át rajtuk. Sőt. Megkerülik őket, ami értelmetlenné teszi a kihelyezésüket.

A kapukat tavaly júliusban szerelték fel, és az elméletileg négy különböző gyártó termékéből választják majd ki a legalkalmasabbat. A próbaüzem alatt azt kellene megállapítani, hogy mi a legcélszerűbb elhelyezés, és hogy a kapuk mennyi embert tudnak biztonságosan, bliccelésmentesen, üzembiztosan beengedni.

A jegyet a hagyományos sárga lyukasztókon kellene majd érvényesíteni, majd odamenni a kapuhoz, megnyomni egy gombot, a kapu kinyílik, és már utazhatunk is. Ha minden igaz, akkor idén az ellenőrök helyett fokozatosan vezeti be a BKK az elektronikus jegyrendszert.

Megkérdeztük a BKK-t, miért a látszólag értelmetlen módszer. Illetve, ha szinte senki nem teszteli a kapukat, akkor miért áll ott három alkalmazott, akik egyébként a jegyeket nem ellenőrzik? Tesznek-e valamit az ügy érdekében? Miért nem tesztelik szabályszerűen a kapukat?

A BKK válasza a következő.

„A kapukat szabályszerűen teszteljük. A jelenleg is folyamatban lévő teszthez négy különböző gyártmányú kaput telepítettünk a Corvin-negyed metróállomásra, amelyeken napszaktól függően összesen 20-25 ezer utas halad át naponta. Ez már elegendő ahhoz, hogy szakembereink képet kaphassanak egyebek mellett a kapuk áteresztőképességéről, megbízhatóságáról, biztonsági tulajdonságairól, valamint hogy utasainknak is lehetőségük legyen észrevételeikkel segíteni egy minél jobb rendszer kialakítását. Mindemellett fontos megjegyezni, hogy a végleges, tizennégy kapus rendszerben sem halad majd át több utas egy kapun, mint most a teszt során.

A kaputeszt célja a műszaki paraméterek kipróbálása (ajtónyitás erőssége és sebessége, rongálás elleni védelem, kapumagasság stb.) mellett az utasok véleményén alapuló tapasztalatok szerzése azért, hogy a majd bevezetendő elektronikus jegyrendszerrel használható beléptető kapuk az utasok számára könnyen és zökkenőmentesen használhatók legyenek. Jelenleg a beléptető kapukat a teszt lebonyolítása idejére a gyártó cégek költségmentesen biztosították a BKK részére.”

Illusztráció: !!444!!!

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy miért lehet megkerülni a kapukat?

BKK: „Az utasszámlálási adatok alapján készült tervek a Corvin-negyed metróállomásra a végleges kialakításkor 12+2 kaput tartalmaznak. Ebből az adatból látható, hogy amennyiben tizennégy kapu helyett csupán négy kapun próbálnánk átvezetni az utasforgalmat, az jelentős kényelmetlenséggel járhatna utasaink számára, és ezt nem szerettük volna. Csúcsidőben ezért engedjük a kapuk kikerülhetőségét. A normálméretű kapuk mellett minden állomáson lesz két nagyobb kapu, hatvan helyett kilencven centiméter szélességűek, amelyek megkönnyítik majd a nagy csomagokkal, babakocsival, illetve az akadálymentes állomásokon kerekes székkel történő áthaladást.”

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.