Boeing-ajánlat: százasával olcsóbb!
A több évre húzódó beszerzési programot a Boeing annak a ténynek a tudatában dolgozta ki, hogy Irakban és Afganisztánban a sosem tervezett tempójú műveletek miatt rohamosan fogy a Chinook-flotta kirepülhető óraszáma. A gépek nagyjavítására, felújítására vagy új gyártású gépekkel pótlására emiatt mindenféleképpen szükség lesz, hiszen jelenleg nincs másik típus, amivel a gépeket pótolni lehetne. Az ajánlatot édesítendő a Boeing olyan „extrákat” is beépítene a gépekbe, melyeket a jelenleg gyártott CH–47F változat sem tartalmaz még. Ezeket éppen a legfrissebb változat hadszíntéri tapasztalatainak megfelelően alakították ki. Ilyen például a C–17-esekhez hasonló kialakítású, görgőkkel ellátott padló, mely alapfelszereltséggé válna. Ennek segítségével sokkal egyszerűbb lesz a be- és kirakodás, a nehéz terhekhez nem lesz szükséges a villás emelőtargonca vagy az opcionálisan megrendelhető, utólagosan beszerelt görgőrendszer. Az új rotorlapáttal 2000 fonttal (907 kilogrammal) nő a maximális felszállótömeg, azonos maximális sebesség mellett.
A felfrissített CH–47F terveit 2012. januárban véglegesítik és utána hajtják végre a szükséges tesztrepülési programot. Az első felszállásra 2012 közepén kerülhet sor.
Ha a hadsereg november elsejéig úgy dönt, hogy megvásárolná ezt a kontingenst, akkor az üzletkötésre leghamarabb 2013 januárjában kerülhet sor. Addig is van mit gyártani, hiszen 2008. augusztusában 4,3 milliárd dollárért 191 darab (109 új gyártású és 72 átépített) CH–47F Chinook nehéz szállítóhelikoptert rendelt a hadsereg. A gépek leszállítása egészen 2020-ig elhúzódik.
A váltótípus is messze van még: az egyelőre csak Joint Multi-Role Heavy néven ismert, több fegyvernem (billenőrotoros vagy forgószárnyas) nehéz szállítógépeként emlegetett projekt a legoptimistább becslések szerint is leghamarabb a 2030-as években jelentene hadrendbe állt gépeket. Így a Chinook-flottára még hosszú, nehéz munkával eltöltött évtizedek várnak.