HungaroControl: élen a légben

thf   ·   2011.10.24. 15:10
_MG_1326

A légi közlekedés előtt álló globális kihívásról beszélt Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. (HC) elnök-vezérigazgatója. A siófoki nemzeti közlekedési napok 2011 konferencia második felszólalója kijelentette, napjainkra a légi közlekedés tömegközlekedéssé vált, sőt a légiforgalom a jövőben komplexitásában és intenzitásában is növekedni fog. Az egyre drágább légtérhasználat azonban a folyamatok hatékonyságának növelésére sarkallja a résztvevőket. Az Európai Unió Közlekedési Tanácsa éppen ezért a légitársaságok költségeinek és kockázatának csökkentésére frissítette fel az eredeti SES (Single European Sky) programcsomagot, és indította el a SES II-t.

Amint arról az iho korábban hírt adott, az Egységes Európai Égbolt, amelyet az Európai Unió kezdeményezett, a nemzetközi légiforgalmi irányítási ágazat rendkívül fontos projektje, a légitársaságok érdekeit is szolgálja. Magyarország mindig is támogatója, aktív szereplője volt az integrációs folyamatoknak. A Közép-európai Funkcionális Légtérblokk (Functional Airpsace Block Central Europe, FABCE) létrehozásában Magyarország, így a HungaroControl is kezdeményező szerepet vállalt.

Szepessy Kornél kitért arra is, hogy a költséghatékonyságot szolgálják az alacsonyabb útvonaldíjak (bár a HungaroControl által megszabottak még így is csak éppen elérik az uniós átlagtarifák kétharmadát), a környezetvédelmet a rövidebb repülési útvonalak kijelölése, a repülésbiztonságot pedig a méltán elismert kockázatkiértékelő rendszer működtetése. Ugyanakkor a HC kihívásokra adott válasza nem merül ki ennyiben. A társaság ugyanis nem integráló szerepre törekszik a térségben (amihez jelentős lobbitevékenységre is szükség van), valamint törekszik a meglévő tudástőke és élvonalbeli technológia megőrzésére is. Ezért a HungaroControl stratégiájában kiemelt szerepet kapott a kompetenciák erősítése.

Az elnök-vezérigazgató beszélt a HC nagyberuházásáról is. A tízezer négyzetméteres, új légiirányító központ a legmodernebb technológiával lesz felszerelve. A projekt összértéke eléri a 11 milliárd forintot, amelynek több mint nyolcvan százalékát, hozzávetőlegesen 9,4 milliárd forintot a társaság saját maga, saját forrásaiból finanszíroz. A fennmaradó 1,6 milliárd forintot az Európai Unió a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv keretében folyósítja. A 2012 szeptemberében üzembe lépő létesítmény révén műszaki-technológiai szintjét tekintve a HungaroControl lesz a régió egyik élenjáró légiforgalmi szolgálata.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.