Így tatarozzák Kőalsót és Zuglót
Alig több, mint egy hónapja írtuk meg, hogy a MÁV hozzáfog a kétségkívül katasztrofális állapotú Zugló- és Kőbánya alsó-megállóhely felújításához. A több ütemre bontott beruházások során Kőbánya alsón fokozatosan megújul a felvételi épület, a peron, a perontető és maguk a vágányok is. A vizuális utastájékoztató rendszert a tavaly nyáron telepítették, így az már ki van pipálva. A napokban a perontető korrózióvédelmét végzik a szakemberek. Ezzel párhuzamosan pályafelújítást is végeznek, jelenleg Kőbánya-teher és Kőbánya-Kispest között a jobb vágány ki van zárva a forgalomból. Emiatt számos korlátozást kellett bevezetni a 100a vonal fővárosi szakaszán: több járat csak Kőbánya-Kispestig jár, például a lajosmizseiek is.
Zugló megállóban egy hete kezdődtek a munkálatok. A megállót évi másfél milliónál is több utas használja, naponta 200–250 személyszállító vonat áll itt meg. Nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen körülmények közt utazhatnak. A zuglói felújítástól a megálló összképének a javulása várható a MÁV szerint. Rá is fér!
Szerencsére az állatorvosi ló, Kőbánya-Kispest sem marad ki a felújításból. Az utasforgalmi területek színvonalát jelentősen növeli majd a megújuló térvilágítás, a váró és a mosdó, de új padokat is kihelyeznek és kamerákat is felszerelnek. A gyalogosfelüljárón a burkolatokat és a világítótesteket is megjavítják.
Az említett három fővárosi és számos elővárosi állomást és megállót az „50 megújuló állomás” elnevezésű komplex program keretében renoválják.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!