Kiképzési repülés közben gyulladt ki a Honvédség Jak-52-ese

iho   ·   2015.06.25. 17:15

Benkő Tibor vezérezredes közlése szerint közel egy órányi repülést követően a kétfős személyzet megkezdte a leszállást, amikor észrevették, hogy lángok csapnak ki a gép motorteréből. Ezt követően egy gyors süllyedés után landoltak, a leszállást követően leállították a hajtóművet és mindketten elhagyták a gépet. A tűzoltószemélyzet pillanatok alatt eloltotta a tüzet – tette hozzá.

A megégett pilóta sérülésének pontos fokát és a felépülésének várható idejét Benkő Tibor nem tudta megmondani, ugyanis a sajtótájékoztató idején a pilótát még vizsgálták. A gépen ülő másik pilóta nem sérült meg. Elmondta azt is, hogy a csütörtöki repülési feladat mindennapos rutinnak számít, a sérült gépet vizsgálják.

Benkő Tibor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke sajtótájékoztatót tart a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ előtt (fotó: MTI/Máthé Zoltán)

Kérdésre válaszolva azt felelte, a repült órák száma az elmúlt években növekedett és arra törekszenek, hogy a pilóták megfelelő felkészítés és kiképzés mellett hajthassák végre feladataikat.

Arra is kitért, hogy a balesetet szenvedett Jak-52-est 1994-ben gyártották. Ezek a gépek rendszeres időszaki vizsgálatokon esnek át, ezen a típuson minden 200 repült óra után műszaki időszaki vizsgálatot kell végezni, a legutóbbi ilyen vizsgálat tavaly októberben volt – emelte ki. A repülő a megengedett 200 órából alig több mint 97-et repült – közölte.

Kitért arra is, nem hiszi, hogy bármiféle olyan mulasztás történt volna, ami kiképzetlenségre, felkészületlenségre enged következtetni. Hozzátette, amennyire tudja, ennél a géptípusnál ilyen tűzeset még nem fordult elő. Azt is elárulta, hogy a Magyar Honvédség három Jak-52-es géppel rendelkezik.

Benkő Tibor egy más témában feltett kérdésre válaszolva feltételezgetéseknek és találgatásoknak nevezte a csehországi Gripen-baleset lehetséges okairól az utóbbi napokban megjelent híreket. –Ennek a balesetnek sok összetevője lehet. Lehet műszaki vagy pilótahiba, okozhatták a közrejátszó körülmények is, de lehet ezek kombinációja is, de amíg nem zárul le a vizsgálat, erre nem lehet választ adni – fogalmazott.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője az MTI megkeresésére csak annyit mondott, hogy vizsgálják az eset körülményeit.

 

Korábban írtuk:

A szolnoki katonai repülőtérről szállt fel kiképzési céllal a Jak-52 típusú gép. Egy óra repülés után, leszállás közben vették észre, hogy a motortérből lángok csapnak ki, a gépet sikerült letenni, a tüzet a katonai bázis személyzete eloltotta. Az első ülésen ülő pilóta súlyos égési sérüléseket szenvedett, őt a Honvéd Kórházba szállították. A balesetet szenvedett gép 1994-ben állt szolgálatba, legutóbbi (2014 októberi) műszaki felülvizsgálata óta 97 órát repült – írja az Index.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.