Malvinka: hogy kell beindítani 14 hengert és 1900 lóerőt?
Az mindig egy kis repülőünneppé válik, amikor a ferihegyi skanzenben őrzött, örökre elcsendesült gépek egyikének mégis forogni kezd a légcsavarja. Elterjed a híre, és jönnek, jönnek az érdeklődők, mert ilyen hangot, ilyen látványt, mint a feldohogó hatalmas csillagmotor meg a felpörgő négytollú légcsavar, nemigen élvezhetnek máshol.
Malvinka onnan kapta kedves becenevét, hogy a Zsaludek Endre vezette csapat, amely évek óta dolgozik az 1957-ben gyártott gépen, ezt a lajstromjelet festette rá: HA-MAL. Az eredeti Malvinka nem létezik, ezt az IL-14-est még a szovjet légierő adta a skanzennak. De Endrének és társainak az volt az elképzelésük, hogy kívülről kapjon olyan festést, amely mégiscsak a típus malévos múltját idézi.
Az már más kérdés, hogy nem álltak meg a külső újjávarázsolásánál, hanem belefogtak a gép rendszereinek felújításába, és a jobb motort sikerült működőképes állapotba hozni. Hogy mi lesz a másik motorral, és hogy van-e esély arra, hogy a repülőbarátok nem is annyira titkos vágya megvalósulásaként Malvinka egyszer még szárnyra is kapjon - nos erről is szó esik a videónkban.