Megkapja IC-motorvonatait a DSB
A két fél a szerződést közel egy évnyi tárgyalássorozat után, december 18-án írta alá. A DSB még 2000-ben rendelt az AnsaldoBredától 83 villamos intercity-motorvonatot, azonban a mai napig nem érkezett meg az összes szerelvény, amiknek eredetileg már 2003-tól közlekedniük kellene. A napokban jóváhagyott megállapodás értelmében a gyártónak át kell adnia a DSB-nek huszonkét IC4-es vonatot 2013 szeptemberéig, valamint tizennégy IC2-es szerelvényt, egy hónappal későbbi határidővel. A Dán Államvasutak arra is jogot kapott, hogy ne vegye át a határidőn túl érkező szerelvényeket. A gyártó azt nyilatkozta, hogy a megrendelésben szereplő mennyiségből hetvenet már legyártott, azonban a Dán Államvasutaknál jelenleg mindössze húsz szerelvény közlekedik.
Az AnsaldoBreda a dán fél kárát alkatrészekkel, tartalék forgóvázakkal, valamint a vonatbefolyásolási- és diagnosztikai rendszerek (TCMS) frissítésével enyhíti, összesen mintegy 550 millió dán korona, megközelítőleg 100 millió dollár értékben. A megállapodás szerint a DSB a TCMS későbbi fejlesztéseit oly módon irányíthatja, hogy a rendszer az elvárt szabványok szerint működhessen. Az AnsaldoBreda a továbbiakban is szakértői támogatást nyújt a DSB-nek a szerelvények üzemeltetéséhez.
A DSB IC4-programjának vezetője elmondta, számos lényeges bizonytalanság tisztázódik a megegyezés által, az azonban vitathatatlan, hogy az IC4-esek leszállítása körül kialakult zűr nem szerencsés sem a DSB, sem az AnsaldoBreda számára. Az IC4-es motorvonatok szerződésének felmondása is felmerült, amihez azonban számos jogi kérdést is tisztázni kellene – számol be az International Railway Journal. Ráadásul előre nem látható, hosszú távon is hatást gyakorló következményekkel járhat. A mostani megállapodás helyt ad a DSB kártérítési igényének, sőt a szerződés felmondására is lehetőséget biztosít a határidők be nem tartása esetén.
Az AnsaldoBreda közleménye szerint a szóban forgó szerelvényeket 2013 közepéig leszállítják.