Nagy bajban az oroszok: senki nem utazik a belföldi járatokon

iho/repülés   ·   2016.07.27. 16:15
rus_vesztlt0

A Kommerszant közlése szerint a légi fuvarozók közül többen állami támogatásra számítanak, a kormány azonban már jelezte, erre semmi esély. A Légi Közlekedési Szövetség adatai szerint az orosz légiutas-szállítás operatív vesztesége csak az első negyedévben 24 milliárd rubel volt.

A légitársaságok gazdasági mutatói minden tekintetben elkeserítőek, a múlt év negatív tendenciáit demonstrálják még nagyobb mértékben. Kis, másfél millió rubeles nyereség mutatkozik a nemzetközi járatoknál, ami nem képes kompenzálni a belföldi járatok hatalmas veszteségét. Az nagyságrendekkel nagyobb. Csak júniusban 14 százalékkal csökkent az utasok száma, s a krízis erősödik. Ezzel párhuzamosan nőnek a légitársaságok kiadásai, az idei év első három hónapjában tizenöt százalékkal. Az alapvető kiadások a repülőgép-bérlés, azok karbantartása, és a reptéri díjak. A légitársaságok nem számítanak arra, hogy visszatérnek az utasok – a tarifák nőnek, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium a légi útvonalak és a dolgozók számának optimalizálását ajánlja.

A légi közlekedési szakemberek megjegyzik: a krízis leküzdésének leghatásosabb módja a szállítási kapacitás csökkentése és magasabb jegyárak bevezetése, de ehhez a piac szereplőinek közös fellépésére van szükség.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.