Nagymacskák a svancon: véget ért a Tigris-találkozó – galéria!
A ragadozókról elnevezett légi alakulatok egykori éves baráti találkozója komoly repülő hadgyakorlattá nőtte ki magát, erre is utal a magyar résztvevők hazatérése kapcsán kiadott HM-közlemény, amikor azt említi, hogy az öt magyar Gripen pilótái ötven felszállásból hatvankét órát repültek: bizony napi két bevetésük volt a résztvevőknek, ami meglehetősen kemény terhelés.
Mindeközben a Tiger Meet Zaragozában remek nemzetközi látványosság volt, a katonai repülés és egyáltalán a repülés szerelmesei szép számban zarándokoltak a spanyolországi bázisra, a találkozó két nyilvános eseményére. Az egyik egy valóságos airshow volt a spanyol légierő bemutató köteléke, a Patrouilla Aguilla és néhány szólista fellépésével (Eurofighter, F-16, Rafale demo-páros) fellépésével. A másik lehetőség a spottereknek szólt, akiket egy adott időpontban engedtek be a bázisra, hogy közelebbről fotózhassák a felszálló és érkező gépeket, köztük persze a díszfestéses példányokat. (A programokról az iho/repülés remélhetőleg napokon belül saját képes tudósítást közöl!)
Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma vadászrepülő-százada a második világháborús legendás alakulat nyomán vette fel a nevet és a szimbólumot, a vörös Puma-fejet, és 2004 óta tagja a Tigrisek szövetségének. Igaz, ez volt az első Tiger Meet, amikor a mi Gripenjeink egyike is speciális festést kapott, ha nem is olyan színpompásat, mint külföldi, nagyobb állománnyal rendelkező, és külön demo-gépet repültető alakulatok, hanem csak alacsony láthatóságú szürkepumafejet, igaz, a gép póttartályain tényleg ott az ugró vörös puma.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!