Nem sikerült a magánűrhajó fellövése!
Egy másodperccel a tervezett start előtt megszakították a fellövést Cape Canaveral űrrepülőterén, az első magán teherűrhajó nem tudott elindulni az űrállomás felé. A SpaceX elnökasszonya azt mondta: ez nem volt kudarc, kudarc az lett volna, ha a rakéta elhagyja a kilövőpadot és utána nem sikerül pályára állítania az űrhajót.
A Dragon számára meglehetősen rövid, alig néhány másodperces volt az úgynevezett indítási ablak, az a periódus, amikor az ISS pályáját figyelembe véve érdemes startolnia a rakétának, mert az űrállomás épp áthaladt Florida felett. Ezt elmulasztva a fellövés a következő napokra marad, esetleges sikertelen májusi felbocsátás esetén pedig június közepére kell halasztani az első repülést. A tervek szerint Dragon hétfőn ért volna az ISS közelébe, és egy nappal később kapcsolódott volna az űrállomáshoz.
A fellövés meghiúsulásáról annyit lehet tudni, hogy a hajtóművek begyújtása után a folyamatot vezérlő számítógép érzékelte, hogy az első fokozat kilenc hajtóműve közül egyben, az ötös hajtóműben túl magas volt az égéskamra nyomása, ezért már a hajtóművek beindulása után, de még másfél másodperccel azelőtt, hogy a rakéta elemelkedett volna a startpadról, megszakította a folyamatot.
A következő kilövési kísérletre kedd reggel kerülhet sor a rakéta átvizsgálását követően. A cég technikusai boroszkópos vizsgálat alá vetik a hajtóművek égéskamráját és fúvókáját. Gwynne Shotwell SpaceX elnökasszony szerint az is lehetséges, hogy a Cape Canaveralon lévő másik Falcon-9-es rakéta egyik hajtóművét szerelik át a kilövőpadon lévő rakétába, amelyből eltávolították a sikertelen start után a kerozint és a folyékony oxigént. A rakéta egyelőre a vizsgálatok idejére a kilövőpadon marad, de később lehet, hogy visszaviszik a hangárba, hogy ne legyen kitéve az időjárás viszontagságainak.
A felbocsátás előtti sajtóértekezleten a SpaceX vezetői elmondták, hogy a Falcon-Dragon rendszerrel 2017-ben kezdődhet rendszeres személyszállítás az űrállomásra úgymond ésszerű becslések szerint. Ugyanakkor nem tartották kizártnak, hogy ha a partnerek is elég jó ütemben készülnek fel, akkor hamarabb is munkába álljon a rendszer.
Elon Musk, a SpaceX vezérigazgatója és főtervezője azt hangsúlyozta, hogy a cége a valaha volt leghatékonyabb felhasználója az állami űrberuházásoknak, ugyanakkor a cég vezetői azt is világossá tették, hogy a Spacex egyáltalán nem csak az amerikai kormány ISS-szel kapcsolatos megrendeléseiből él, a cég elnöke, Gwynne Shotwell hosszan sorolta azokat a megrendeléseket, főképp távközlési és kommunikációs műholdak felbocsátására, amelyeket elnyert a vállalat, amely mostmár komoly versenytársa az európai Ariane-nak is.