Toronyóra lánc nélkül

Vörös Attila   ·   2019.03.29. 18:45
87barosst

Már csak alig néhány nap van vissza, hogy újrainduljon a forgalom a 40a vonal Kelenföld–Érd felső szakaszán. Kedden egy Szili már végigment a vonalon, pénteken pedig hatósági bejárást tartanak a Kárpát Vasút Bobójával. És nem a toronnyal van bajunk, az nagyon szép lett!

A pálya tehát készen van, legalább egy vágányt birtokba vehetnek a személyszállító vonatok. De még rengeteg munka van a vonalszakaszon, nem is szépítjük, az állomásokat és megállókat nézve a félkész kifejezés jutott eszünkbe. A vonal forgalomba adása korainak tűnik, de ugye be lett ígérve az április elsejei dátum, és a 3-as metró északi szakaszához hasonlóan bármi áron el kell indulnia a forgalomnak, a politika nem enged csúszást. Igaz, egy vágányon, a maximális sebesség egyelőre állítólag 60 kilométer per óra lesz, Érd felső és Érd állomás között pedig csak 30. Az egy vágány kapacitásába épp, hogy beleférnek a személy- és IC-vonatok, de például a G43-as járatok egyelőre nem térnek vissza, hanem továbbra is a 30a-n közlekednek Tárnok és Kelenföld között.

Gyönyörűen felújították Háros állomásépületét. A piros-fehér-zöld torony alatt a Kárpát Vasút Bobója anyagol. A háttérben a 30a vonalon RCH-s tehervonat robog Fehérvár felé. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A biztosító berendezést hétfő éjszaka élesztették, azóta égnek a vörös fények a jelzőkön mind az állomásokon, mind a vonali térközjelzőkön. Az útátjáróknál viszont az összes fénysorompó le van zsákolva és a karos sorompók karjai még nincsenek fölszerelve. A vonalon egyébként az építkezésben részt vevő szerelvényeken kívül is folyamatosan volt forgalom, két iparvágány ellátását is biztosítani kellett. A növény utcai műtárgy építése miatt azonban hónapokig ketté volt osztva a vonal, így a tolatós Nagytétény-Diósdot Érd felől szolgálta ki. A tehervonatok és a munkavonatok MRN-be, azaz menetrend nélkül közlekedtek a vágányzárban.

A barosstelepi váróban megőrizték a sokéves firkákat. Oké, jogos, úgyis lefestették volna két nap alatt megint...

Szerettük volna meghallgatni a beruházó NIF-et és a MÁV-ot is, hogy csak szerintünk tűnik korainak a forgalom megindítása, pontosan milyen műszaki tartalommal vehetik fel a forgalmat és Barosstelep megállóját kifestik-e a hétfői átadásig. Az ITM, a NIF válaszait alább olvashatják. A MÁV végül közleményt adott ki, ami meg is jelent honlapunkon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek