Ünnep nélkül: kigördült az első hosszú 787-es
Mondhatni lopakodó üzemmódban hagyta el az összeszerelősort a Boeing utasszállító flottájának legújabb példánya, az első hosszabb törzsű Dreamliner.
A Boeing 787-9-est Everettben egyelőre a nagy összeszerelő csarnokból a festőműhelybe vontatták át, és valamiféle ünnepséget csak a gép lefestése után terveznek a cég vezetői, de ezen is csak az alkalmazottak lesznek jelen. A repülőgéppel ezután a szokásos teszteket végzik el, majd a tervek szerint jövő évben adják át a megrendelőnek, az Air New Zealandnak.
A most repülő Dreamlinerekhez képest a gép több mint hat méterrel hosszabb, és ez annyit jelent, hogy elrendezéstől függően negyven utassal szállíthat többet, mint a 787-8-as. A gép maximális felszállósúlya tíz százalékkal 251 tonnára nő, a maximális hatótávolság pedig az alaptípushoz képest majdnem négy százalékkal nagyobb, 15800 kilométer.
A gépet a Rolls-Royce Trent hajtóműcsalád egy erősebb verziójával szerelték, a negyedik tesztgépre kerül majd a General Electric megnövelt teljesítményű GEnx-1B hajtóműve. A repülőgépet a három évvel ezelőtt bejelentett programnak megfelelően, tehát ezalkalommal (a szokásos) késés nélkül sikerült összeszerelni, más kérdés, hogy a londoni 787-es incidens némi árnyékot vet az új altípus megjelenésére, hangzik a Flightglobal megjegyzése.
Mint ezt korábban jeleztük, nem ez lesz a leghosszabb 787-es: a Boeing épp néhány héttel ezelőtt adott zöld utat a valamivel kisebb hatótávoláságú, de még nagyobb kapacitású, 200-330- utas szállítására alkalmas 787-10-es programjának.