Vízangyal legyőzte a tengert!
A Vízangyal elnevezésű Magnus Fusion, a magyar fejlesztésű, 100 lóerős apró gépecske tegnap landolt Ferihegyen, és gurult be az 1-es terminál előterére. Máris készülnek a következő feladatra: a Föld körberepülésére.
– Valósítsd meg az álmaidat, akkor is, ha mindenki bolondnak néz – ezzel a mondattal köszöntötte Hankusz Kálmán fotós-producer az újságírókat, miután csaknem ötven nap elteltével Földi Zoltán pilótával visszatértek a Liszt Ferenc Repülőtér 1-es termináljára, a Földközi-tenger körüli Magnus Expedícióról. A Fellegvándorok már készülnek a következő megmérettetésre: szeretnék körberepülni a Földet.
Földi Zoltán és Hankusz Kálmán február 19-én indult a magyar fejlesztésű Magnus Fusion repülőgéppel a Földközi-tengert megkerülő expedícióra. Az eredeti terv az volt, hogy egy hónap alatt megteszik a 12 ezer kilométeres távot, de az utazás picit hosszabbra sikerült.
– Nem tudom, hogy azért, mert Vízangyal a gép neve, de mindenhol esett, olyan helyeken is, ahol egyébként soha nem szokott – kezdte Földi Zoltán a budapesti landolást követően. – Egyiptomban a helyiek táncot jártak, annyira örültek a csapadéknak, mi természetesen nem ugráltunk örömünkben, hiszen ezzel sok időt veszítettünk. Nem repültünk mindennap, amikor igen, akkor napi 3-4 órát, összesen pedig 80 órát töltöttünk a levegőben. Ez kevés ahhoz, hogy véleményt tudjak mondani a gépről, kell még egy kis idő, hogy ténylegesen összebarátkozzunk.
Arra a kérdésre, melyik Földközi-tengeri ország tetszett neki leginkább, különös választ adott a pilóta. - Azért is megérte bevállalni ezt az expedíciót, mert kiderült, hogy Magyarország a legszebb hely a világon – mondta Földi, aki azt is elárulta, mi a következő nagy terve: – Ez most egy bemelegítés volt, ősszel szeretnénk megkerülni a Földet, ami akár ezzel a géppel is lehetséges, kisebb átalakításokkal.
Földi Zoltán útitársa, Hankusz Kálmán több ezer felvételt készített az expedíció során. A videós-producer a túra legkellemetlenebb emlékét idézte fel.
– Akadtak nehéz pillanatok, a legrázósabb eset az volt, amikor Olaszország felett előbb megrepedt, majd leszakadt a kabintetőnk. Ennek köszönhetően egy ideig kabrióban érezhettük magunkat, ami félelmetes volt, mivel a vákuum szinte mindent kiszippantott a fülkéből, szerencsére minket nem, mert be voltunk kötve... Kénytelenek voltunk kényszerleszállást végrehajtani a 20 kilométerre fekvő albengai repülőtéren. Az egyik helyi újságíró megkérdezte tőlünk, hogy féltünk-e? Erre visszakérdeztem: Ő hogyan érezné magát a levegőben 200 kilométer per órás sebességnél, ha a sérült kezéből a vér az arcába csapódna? Pár nap alatt azonban szerelők megjavították a tetőt, és folytathattuk az utunkat. Többségében vannak azonban a szép emlékek, így akár most azonnal belevágnék egy hasonló kalandba.
A Földközi-tengert megkerülő két hős emléktúrájával Bánhidi Antal és Bisits Tibor 82 évvel ezelőtti, hasonló expedíciójának állított emléke – hangzik az expedíció érkezéséről szóló Magnus-összeállítás.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!