Zöld jelzés a világ legnagyobb repülőterének

iho/repülés   ·   2013.01.24. 09:00
cim2

A kínai kormány jóváhagyta a 70 milliárd jüan, 11,2 milliárd dollár értékű új repülőtéri beruházást, a második pekingi légikikötőt, ami a mostani zsúfoltságát hivatott enyhíteni. Sőt, a jelek szerint még nagyobb lesz, mint a Peking International.

2018-ra megépül az új pekingi légikikötő, a holland NACO tervei alapján <br>(számítógépes grafika: NACO)

A jelenlegi reptér a várostól északra működik, az új a fővárostól délre épül 2014-től. A tervek szerint hat pályája lesz, plusz egy hetedik, kifejezetten a katonai gépek számára. A terveket a jelenlegi pekingi repülőtér szóvivője szerint jóváhagyta a kínai államtanács is.

A légikikötőt a kínai hírügynökség szerint 2018-ban, tehát négy évvel az építkezés megkezdése után szeretnék átadni, 2025-re pedig már évi 70 millió utas fogadására és indítására lesz alkalmas.

Az új reptér a fővárostól délre épül

Az új repülőtér tervei már 2008-ban elkészültek, de a politikai döntés késett, mert a légtérmegosztás kapcsán komoly ellentétek voltak a polgári légiközlekedés és a katonai repülés vezetése között.

Peking az új repülőtérrel belép ama városok sorába, amelyeknek egynél több nemzetközi légikikötőjük van, ilyen például London, Moszkva és New York. Az új reptér részletesebb terveit tavaly szivárogtatták ki, az akkori adatok szerint teljes kiépítettségében a déli légikikötő évi 130 milliós forgalmat is képes lesz kezelni, és ezzel a világ legnagyobb repülőterévé lépne elő.

A világ legnagyobb reptere lesz, hét pályával

Az új pekingi nemzetközi légikikötő építési jogát a korábbi híradások szerint Tahszing (Daxing) kedvező fekvésével és meteorológiai viszonyaival nyerte el (több más Peking környéki körzet előtt), a tervek szerint természetesen gyorsvasút és autópálya köti majd össze a városközponttal.

Ugyancsak tavaly került nyilvánosságra a kínai légügyi hivatal terve, ami szerint a kontinensnyi országban 100 meglévő repülőteret újítanak fel és bővítenek, valamint 70 újat építenek, ezzel a kínai repülőtéri összkapacitás 2015-re évi 450 millió utasra nő. A légügyi hatóság, a CAAC szerint ma már az ország összes nagy repülőtere jelenlegi kapacitása teljes kihasználásával működik.

A jelenlegi pekingi reptér kapacitása határához ért

Mint arról az iho/repülés is beszámolt, a legfrissebb tanulmányok szerint Kína a következő két évtizedben legalább 4200, de valószínűleg ötezernél is több új repülőgépet állít majd forgalomba, és ezek többsége nem a jelenlegi flottából kiöregedett gépek cseréjét, hanem a légikapacitás növelését szolgálja. Jelenleg Kína, Makao és Hongkong összesített légiflottája valamivel több mint 2100 utasszállító.

Peking a 2011-es adatok szerint a világ második legforgalmasabb légikikötője, 77 millió 404 ezer utassal, ugyancsak figyelemre méltó a növekedés aránya: 4,7 százalék. A reptér ugyanakkor jelentősen nem bővíthető.

Kapcsolódó hírek