A tízezredik városi oroszlán

Ács Attila   ·   2011.07.22. 09:00
10000ster_MAN_Lions_City_fooldal

Az MAN 14 évvel ezelőtt kezdett el buszokat gyártani Lengyelországban, és időközben ők váltak a legnagyobbá: a tavalyi évben például a két gyáregységben (Sady illetve Poznan) összesen 1267 busz készült, amiből 1169 darab – tehát a teljes mennyiség 92 százaléka – külföldön talált gazdára. Ma már az emeletes változat kivételével csak és kizárólag itt gyártják a teljes Lion’s City famíliát; ennek a közelmúltban elkészült 10 000. példánya pedig egy 12 méter hosszú, kétajtós, városi kivitelű szóló busz.

A  jármű motorja D2066 típusú, 10,5 literes, 280 lóerős, AdBlue adalékanyag nélkül teljesíti az Euro 5-ös és az EEV normákat. Ehhez a Voith intelligens autamataváltója párosul, ami domborzati viszonyok, a busz terhelése, és a sofőr vezetési stílusának figyelembevételével kapcsolja a fokozatokat.

A megrendelő a gummersbachi székhelyű VBL, aki ezúttal hármat vásárolt a típusból, így a kizárólag MAN-ekből álló flottája 28 darabosra gyarapodott.

Mint ismeretes, az első Lion’s City 2004-ben mutatkozott be a korábbi „hármas” széria utódjaként, a következő nagyszabású megújulás pedig valószínűleg az Euro VI-os motorok bevezetésével egy időben fog bekövetkezni. A tervek szerint az üzemanyag fogyasztás mérséklése érdekében az utódmodell közel egy tonnával lesz majd könnyebb, mint a jelenlegi.

A 10 000. példány a német VBL-hez került<br>(fotó: MAN)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Hat tucat Link

iho/vasút   ·   2020.10.19. 15:00

Vagyis hetvenkét motorvonat. A DB átvette a Pesától vásárolt dízelszerelvények utolsó példányát is.