2018 legpontosabb légitársasága a Copa, a második az airBaltic
A légiközlekedési adatok feldolgozásával és elemzésével foglalkozó egyik vezető cég, az OAG a tavaly január 1. és december 31. között teljesített járatok összesítésére vállalkozott idén is. Az On Time Performance listára való felkerüléshez az kellett, hogy az illető légitársaság illető járata a meghirdetett időponthoz képest negyedórányi eltérésen belül induljon vagy érkezzen.
A panamai Copa Airlines pontossági teljesítménye – On-time Performance – 89,29 volt, a második az aitBaltic lett 89,17 százalékkal – tavaly ők voltak az abszolút győztesek –, majd három ázsiai társaság következett, a Hong Kong Airlines, a Hawaiian és a Bangok Airways.
Az európaiak külön értékelése szerint az Airbaltic mögött a KLM, az Iberia és az Alitalia következik, de a legjobbak globális körébe a balti cég mellett csak a KLM fért bele a tizedik helyen, a hatodik Qantas, a LATAL csoport, az Azul és a Qatar után.
Öt kategóriára osztották a repülőtereket pontosság tekintetében, a legkisebb forgalmúak közül Minszk győzött, a közepes kategóriában Panama City, a nagyobbak között Oszaka, a főrepterek csoportjában Moszkva Seremetyevo, a mega-reptereknél Tokió Haneda a győztes.
Minszket és Seremetyevót leszámítva európai légikikötő egyik kategóriában sem jutott az öt legpontosabb közé. Az OAG vezető elemzője nyilván ezért is emelte ki, hogy Európa légiközlekedése számára a tavalyi év különösen nehéz volt, érdekvédelmi akciók, a partnercégek gyengeségei illetve olykor a rossz időjárás miatt.
A pontosság ugyanakkor John Grant szerint az egyik legfontosabb mutatója az iparágnak, minden időben történő érkezés és indulás fontos az utasok, a légitársaságok, a repülőterek, a légiüzlet és a légiközlekedési partnercégek számára.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!