2022 az MAN-ek éve Veszprémben: egységes, vadonatúj buszok a királynék városában
Teljessé vált a flotta: megérkeztek a csuklós Lion’s Cityk is.
A huszonnyolc szóló után a tizennégy csuklós MAN-t is átvette a V-Busz, így a jövő év már a vadonatúj flottával indul Veszprémben, persze – főleg az első napokban – még néhány régebbi MAN vagy Neoplan is előfordulhat a városban. A 12 méteres szólókat a múltkor részletesen bemutattuk, így most a csuklósok esetén nem is szaporítanánk feleslegesen a szót, csak a legfontosabb műszaki adatokra térünk ki:
- a motor a szólókban is alkalmazott D1556 típusú, 9 literes, álló hengerelrendezésű, a maximális teljesítménye azonban nagyobb; 206 helyett 243 kilowatt,
- az automata sebességváltó szintén 4 sebességes Voith,
- 41 utasülés,
- 115 állóhely,
- a saját tömeg 15 ezer 960 kilogramm – ez több mint egy tonnás csökkenés az elődmodellhez képest (viszonyításképp a Volánbusz-féle „SRD” MAN: 17 ezer 122 kilogramm),
- teljes, külső-belső ledes világítás,
- HC Linear márkájú audiovizuális utastájékoztató rendszer,
- bekamerázott utastér,
- tolató és menetrögzítő kamerák.
A szólók a TAF-800–827, a csuklósok pedig a TAF-828–841 rendszámokat kapták. 2022 tavaszán még további öt új eletromos, szóló MAN Lion’s City E fog forgalomba állni a most átadott dízelek mellé – igyekszünk majd azokat is bemutatni.
(Az importőr MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. nem válaszolt a megkeresésünkre, a V-Busz Kft. viszont ezúttal is készségesen segített – utólag is köszönjük!)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!