2022 az MAN-ek éve Veszprémben: egységes, vadonatúj buszok a királynék városában

Ács Attila   ·   2021.12.30. 12:00
01_csuklos_veszpremei_manek

Teljessé vált a flotta: megérkeztek a csuklós Lion’s Cityk is.

A huszonnyolc szóló után a tizennégy csuklós MAN-t is átvette a V-Busz, így a jövő év már a vadonatúj flottával indul Veszprémben, persze – főleg az első napokban – még néhány régebbi MAN vagy Neoplan is előfordulhat a városban. A 12 méteres szólókat a múltkor részletesen bemutattuk, így most a csuklósok esetén nem is szaporítanánk feleslegesen a szót, csak a legfontosabb műszaki adatokra térünk ki:

Jó hosszú... Kattintson képeinkre, nézze meg Garamvölgyi Gergő galériáját!

  • a motor a szólókban is alkalmazott D1556 típusú, 9 literes, álló hengerelrendezésű, a maximális teljesítménye azonban nagyobb; 206 helyett 243 kilowatt,
  • az automata sebességváltó szintén 4 sebességes Voith,
  • 41 utasülés,
  • 115 állóhely,
  • a saját tömeg 15 ezer 960 kilogramm – ez több mint egy tonnás csökkenés az elődmodellhez képest (viszonyításképp a Volánbusz-féle „SRD” MAN: 17 ezer 122 kilogramm),
  • teljes, külső-belső ledes világítás,
  • HC Linear márkájú audiovizuális utastájékoztató rendszer,
  • bekamerázott utastér,
  • tolató és menetrögzítő kamerák.

A szólók a TAF-800–827, a csuklósok pedig a TAF-828–841 rendszámokat kapták. 2022 tavaszán még további öt új eletromos, szóló MAN Lion’s City E fog forgalomba állni a most átadott dízelek mellé – igyekszünk majd azokat is bemutatni.

(Az importőr MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. nem válaszolt a megkeresésünkre, a V-Busz Kft. viszont ezúttal is készségesen segített – utólag is köszönjük!)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek