250 ezer automata sebességváltónál tart a szentgotthárdi Allison-gyár

iho/közút   ·   2019.07.14. 09:00
szentgotthard250_allison0

Tizenkilenc év kellett ahhoz, hogy elérjék ezt a szép jubileumot Szentgotthárdon. Rezsnyák Péter, az Allison Transmission magyarországi gyárának igazgatója azt mondta: – Büszkeséggel tölt el, ha arra gondolok, hogy negyedmillió olyan sebességváltó működik a világban a legkülönfélébb alkalmazású járművekben, amelyet ez a maroknyi, de nagyon elkötelezett csapat szerelt össze itt, Szentgotthárdon.

A 250 ezredik Allison automata sebességváltót egy Van Hool EX buszba építik be

Az Allison Transmissionnek Észak-Amerikán kívül Indiában és Magyarországon van gyártóbázisa. A magyar gyár Series 3000 és 4000 típusú automata váltókat szerel össze, amelyeket világszerte szállítanak különféle járműgyártóknak. A gyár 2000-ben még a General Motors tagjaként indította el a termelést, 2011-ben egy újonnan felépített, saját épületbe költözött át. Kezdetben Series 3000 sebességváltókat gyártottak, majd a termelés 2005-ben kibővült a Series 4000-rel. Mióta 2011-ben beköltöztek az új épületbe, lett elegendő hely ahhoz is, hogy tevékenységüket tovább bővítsék: a végszerelő központban a váltókat a leendő felhasználó igényei szerint szerelik készre. A gyár minden Allison gyártási folyamatot alkalmaz annak érdekében, hogy a legmegbízhatóbb, és a piac által elvárt minőségű termékeket készítsék el.

Allison, Szentgotthárd

2012-ben megnyílt az Allison Élményközpont. A hathektáros területen a vásárlók még többet tudhatnak meg a cégről, közúton és terepen is vezetve akár a sofőrülésből értékelhetik az Allison automata váltókat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.