787: az ellenállás letörve

iho/repülés   ·   2011.09.16. 10:41

A National Labour Relations Board (NLRB) szakszervezet célpontjában a Boeing állt. Egészen pontosan a 787 Dreamliner második gyártósora, mely a dél-karolinai North Charlestonban épült fel. Ezt a beruházást az NLRB a bíróságon támadta meg. A szervezet véleménye szerint a Boeing azért nem Washington államban, az NLRB működési területén nyitotta meg a második gyártósort, mert bosszút akart állni az érdek-képviseleti szervezet múltbéli sztrájkjaiért. A második gyártósor „hatókörön kívülre” telepítése rossz ómen a szakszervezetnek, hiszen extrém esetben (és persze nagy költségekkel ugyan, de) a 787-es teljes gyártása is átszervezhető lenne, s így megszűnne a szervezet ráhatása a Boeing életére. A most elfogadott törvény, melyet még a szenátusnak is jóvá kell hagynia, elveszi az NLRB jogát arra, hogy befolyása legyen, a Boeing vagy más munkáltató hol, mikor és miért építi ki vagy éppen telepíti át munkatársainak munkahelyét.

Épül a Dreamliner <br>(fotó: globalnerdy.com)

A Boeing idén júniusban nyitotta meg a 787-esek második gyártósorát. A North Charlestonban működő üzemben a tervek szerint havi három repülőgépet építenek majd, így Everettel együtt havi 10 repülőgépre nő a teljesítmény 2013 végére.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

MÁV-csoport-integráció: megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről

iho/vasút   ·   2024.11.27. 15:00

Minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést, mely garantálja a MÁV-Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV összeolvadásával létrejövő új, egységes személyszállító cégben az egyesülő társaságok valamennyi munkavállalójának biztonságos továbbfoglalkoztatását 2025. január elsejét követően is.