Siemens biztosítóberendezés épül a 30a vonalon

iho/vasút   ·   2011.07.25. 14:30
Az összesen ötvenhárommillió euróba kerülő beruházás során 15 útátjáró biztosítóberendezését cserélik le Siemens Simis LC-re.
Öt állomási Simis berendezés készül Nagytétényben, Tárnokon, Martonvásáron, Kápolnásnyéken és  Gárdonyban. A gárdonyi berendezés része lesz az ódinnyési forgalmi kitérő, azaz öt és fél berendezés létesül. Ezen állomási létesítményeket Iltis távvezérlő fogja majd felügyelni, amelyet Martonvásár állomáson telepítenek. A vonal többi állomásán megszűnhet így a szolgálat, jelenlétesre sem lesz szükség.
Ezenkívül cserére kerül a vonali térközbiztosító berendezés teljes hosszban, sőt kiépül az új távközlési rendszer, mely tartalmazza többek között a hangos és vizuális utastájékoztatást, az új órahálózatot, az új kommunikációs rendszert, a jegykiadó automaták telepítéséhez a hálózat kiépítését, a térfigyelő rendszereket, a vagyonvédelmi rendszereket. Az ezekhez szükséges információt és energiát új vonali kábelhálózat fogja szolgáltatni.
A biztosítóberendezések gyártása Budapesten, a svájci Wallisellenben és a németországi Braunschweigben folyik majd. Az új biztosítóberendezésnek 2013-ra kell elkészülnie a szerződés szerint, de a csúszás sajnos biztosra vehető: a most megkötött szerződést követi majd a biztosítóberendezési tervezés másfél év, majd pedig a kivitelezés és a tanúsítás. Az utóbbi ügyében a MÁV rendkívül alaposan szokott eljárni, tehát annak ideje sem elhanyagolható.
A jelenlegi beruházásra alapozhat majd az ETCS vonatbefolyásoló, amelynek tenderét sajnos még nem hirdették meg. Az ETCS kettes szintjének üzembe helyezése után a vonatok Kelenföldtől a hárosi ív végéig 100 km/h-s sebességgel, onnan Nagytétény állomás végéig 120-al haladhatnak majd. Innen Székesfehérvár bejáratig lehet 160-as pályasebességet alkalmazni, kivétel a 464-540-es szelvények közötti szakasz, amely a velencei-tavi üdülőkörzetben fekszik, és ezért 120-as maximális sebesség lehetséges csak.  Fontos aláhúzni, hogy az ETCS kettes szintjének üzembe helyezéséig mindenütt csak 120-al lehet majd közlekedni, de amire azt elkészítik és engedélyezik, várható a vasúti pálya sajnálatos leromlása a karbantartás és a felügyelet alacsony szintje miatt.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.