A Facebook szerepe a munkaerőpiacon

iho   ·   2019.10.13. 01:36

(x)

Munkaerő toborzási megoldások

Új munkaerő keresésére sok vállalat alkalmazza a különféle, már jól ismert toborzási lehetőségeket, úgy mint álláshirdetés feladása különböző álláskereső portálon, toborzás, munkaerő-közvetítők bevonása, állásbörzéken való megjelenés, fejvadász cégek felkeresése.

Ezek a módszerek sok esetben nem járnak sikerrel, emellett rengeteg időt is vesznek igénybe. A vállalkozások számára mindez pedig amellett, hogy nagy anyagi ráfordítás is, a legtöbb esetben az eredmény nem is felel meg a támasztott elvárásoknak. Némelyik megoldás már elavult. És mivel az idő pénz, a legnagyobb pénzkidobásnak a meg nem térülő, sikertelen projektek számítanak.

A Facebook ereje

Van már azonban egy modernebb marketing eszköz is mindezekre. A Facebook ugyanis nagyon elterjedt, nagyjából 6 millióan használják hazánkban, így óriási ereje van, hiszen mindössze ezzel az egy eszközzel rengeteg embert tudunk elérni. Ebből a 6 millió emberből nagyon sokan ráadásul napi szinten használják az alkalmazást.

Egy szakirányú álláshirdetés esetén lehetőség van arra is, hogy csak egy bizonyos réteget célozzunk meg, hiszen leszűkíthető a kampány akár földrajzi térségre, célközönségre vagy akár érdeklődési körökre is. Ezeknek a szűréseknek köszönhetően sokkal hatékonyabb lesz a keresés, ugyanis a hirdetések már a potenciális felhasználókhoz jutnak el, így nagyobb valószínűséggel gyorsabban és költséghatékonyan találhatjuk meg a vállalkozás számára a megfelelő jelöltet.

A Facebooknak köszönhetően tehát a nyitott pozíciók szinte erőfeszítés nélkül betölthetőek a megfelelő jelöltekkel, akik már előzetesen megismerhetik az adott vállalkozást, így tájékozott és potenciális munkavállalók közül lehet választani. A kiválasztás már sokkal gyorsabb és gördülékenyebb folyamat, amely nagyon fontos szempont egy cégvezető, illetve HR vezető számára.

A Facebook persze nem csak álláshirdetések közvetítésére alkalmazható, emellett számos hasznos előnnyel bír egy adott vállalkozás számára. A Drive Online Marketing Facebook kampánya egy sokoldalú marketingeszköz lehet egy márka népszerűsítésére, vagy akkor is, ha az értékesítés növelése a kitűzött cél. A kampány kezelését Facebook szakértők végzik, így a siker maximálisan garantált.

A Facebook tehát már régóta nem csak az ismerősök felkutatására használható, számos további lehetőséget is rejt a vállalkozások számára. Ezt felismerve egy cég mindössze ennek az egy eszköznek a révén sokoldalú fejlődést érhet el.

Kapcsolódó hírek