A magyar tengeri szállítás 40 százalékát a Maersk végzi
A magyar piacon 20 éve tevékenykedő Maersk Hungary Kft. tavaly 26 500 konténeregységet vitt ki az országból a tengerre, és 47 000 konténeregységet hozott be onnan, és ezzel a tengeri szállítási piac 40 százalékát adta – mondta Hernád Ágnes ügyvezető kedden.
A dán anyacég, a Maersk Line 600 hajóval és négymillió konténerrel rendelkezik, és 125 országban 325 irodája szolgálja ki a megrendelőket. A magyar leányvállalat feladata a helyi export- és importszállítás intézése – tette hozzá az ügyvezető.
A szabvány konténeregység a 20 lábas – méteres – konténert jelenti. Egy konténer súlya változó, mivel elektronikai alkatrészből öt tonna, míg fagyasztott hússal rakva akár 20 tonna is lehet.
Az ázsiai import a szlovéniai Koper kikötőbe érkezik, innen naponta hozza vonat a konténereket Budapestre. A célállomás a csepeli szabadkikötőben lévő MAHART terminál. A tervezett megérkezéshez képest a társaság pontossága 97 százalékos.
A Maersk Hungary Kft. árbevétele 2010-ben 437 millió, míg tavaly 435 millió forint volt. Az anyacég, a Maerks Line árbevétele 2010-ben 26 millió dollár volt, amely tavaly 25 millió dollárra csökkent, a nyereség pedig 2,6 millió dollárról fordult át 602 ezer dollár veszteségbe.