A MÁV–Volán-csoport készül a történelmi árvíz magyarországi hatásaira

MÁV/iho   ·   2024.09.15. 16:00
Kálmán Imre EN

A hazai folyók vízgyűjtő területeit szélsőségesen csapadékos időjárás jellemzi, az észak-nyugati szomszédainknál a szeptemberi történelmi árvízzel fenyegető helyzet Magyországon is kihívások elé állítja a vízügyi szakembereket és a közlekedési szolgáltatókat.

A vasúti és a közúti menetrendszerinti közlekedést nem feltétlenül csak az áradó folyók, hanem a napokban tapasztalható rendkívül csapadékos időjárás is befolyásolhatja: az erős szél és a hirtelen átvonuló viharok okozta fakidőlések, felsővezeték-sérülések miatt fennakadásokra kell számítani. A vasúttársaság szakemberei folyamatosan egyeztetnek az árvízi védekezésben résztvevő szervezetekkel, hatóságokkal. A belföldi vasúthálózaton kialakuló fennakadások esetén az ország több pontján pótlóbuszok állnak készenlétben, a forgalom átszervezését szükség szerint megkezdik.

A közlekedési társaság arra kéri utasait, főleg az árvizek és heves viharok által érintett területeken, hogy a következő napokban ne megszokásból kezdjék meg utazásukat, kövessék figyelemmel a közlekedési szolgáltatók hivatalos tájékoztatását a MÁV honlapján, a Mávinform Facebook-oldalán, a MÁV applikációban és a Volánbusz weboldalán.

Fennakadás a nemzetközi közlekedésben

Magyarországtól nyugatra több országban a vasúti közlekedés akadozik, több területen szünetel. Ausztria felé jelenleg a Budapest–Bécs közötti vonatközlekedés folyamatos, Bécstől nyugatra azonban az ÖBB adta jelenlegi információk szerint legalább hétfő délig szünetel a vonatforgalom, ezért az ÖBB azt javasolja, hogy keddig ne utazzanak vonattal Ausztriába, illetve Ausztriából és Ausztrián keresztül. A Budapest–Bécs viszonylaton közlekedő nemzetközi vonatok esetleges kimaradása esetén a MÁV-Start a vonatokat belföldön motorvonattal pótolja.

Vasárnap este a Budapestről Ausztrián át, Németországba, illetve Svájcba induló, illetve hétfő reggel onnan érkező Kámán Imre Euronight (EN462 – képünkön a Keletiben, EN463) csak a magyaroroszági szakaszán, a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom között közlekedik. Azok az Ausztriába tartó utasok, akik szeptember 12-éig vásárolták meg jegyüket a szeptember 13–15. közötti időszakra, ők szeptember 12-e és 18-a között használhatják fel a jegyeiket. A későbbi utazást tervezők számára a meglévő menetjegyüket kezelési költség nélkül térítjük vissza vagy cseréljük ki. Az említett időszakban bármelyik Ausztriát érintő járattal lehet utazni érvényes menetjeggyel, járathoz kötöttség nélkül. Amennyiben másik vonatot választanak, úgy új helyjegyet kell váltani, amit díjmenetesen állít ki a vasúttársaság.

Az Almásfüzitő–Esztergom vonal változásai

Vasárnap délutántól a Duna áradása miatt a Komárom–Esztergom vonalon az S74-es vonatok helyett már pótlóbuszok közlekednek, mivel a vasútvonal egy szakaszon a parton halad, így az a vízügyi védmű részét képezi. Ezt a részt így a csoport átadja a hatóságoknak, hogy az árvízi felkészüléshez szükséges óvintézkedéseket megtehessék.

A Volánbusz járatait érintő változások

Az előrejelzések szerint a Szentendrei-szigetre (Szigetmonostorra) vezető kompok és révek kedden leállnak, ezeket a Volánbusz a tahi hídon át pótolja busszal, azaz a 894-es Tahitótfalu–Pócsmegyer–Tahitótfalu vonal járatai helyett 896-os jelzéssel, Tahitótfalu–Pócsmegyer–Szigetmonostor–Pócsmegyer–Tahitótfalu útvonalon közlekednek a buszok, az üzemidőt a rév menetrendjének megfelelően kibővítve.

A Duna esztergomi tetőzése a 111-es, 10-es és 11-es út forgalmának korlátozásával járhat, érintheti az erre közlekedő buszjáratokat. Győrben a helyijáratok a rakpart lezárása miatt már terelőúton járnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.