A mérföldkövek elhelyezve: alakul az új tankergép

iho/repülés   ·   2011.09.29. 12:00
kc46_cimkep

A Boeing KC–46-os programjának központi irodájában, Mukilteo-ban a gyártó és az Amerikai Légierő kijelölt szakértői áttekintették a repülőgép fejlesztési és gyártási folyamatait, a várható technológiai kockázatokat és nem utolsósorban a tervezett költségeket és határidőket. A szakértők végül abban állapodtak meg, hogy a projekt előre tervezett költségei és határidejei tarthatóak. Ezt persze megfelelő óvatossággal illik kezelni, ha a legutóbbi Boeing-fejlesztésekre, illetve a légierő jelenleg is folyó beszerzési programjaira (például az F–35 Lightning II-esére) gondolunk.

KC-46, a jövő tankere <br>(fotó: air-ace.blogspot.com)

A most elfogadott jegyzőkönyv szerint minden adott ahhoz, hogy alig 78 hónapon belül 18, hadrendbe állított, új KC–46-ossal rendelkezzen a légierő. A következő határidő 2012 első negyedéve lesz, amikor áttekintik a repülőgép terveit. 2013 harmadik negyedévében már a tervek véglegesítésére kerül sor, s 2015 elején már fel is száll az első prototípus – ha minden stimmelni fog.

A Boeing 179 KC–46-ossal kezdi felváltani a légierő jelenlegi 416 gépes KC–135 légiutántöltő repülőgépeit. A szerződés értelmében az első 18, hadra fogható KC–46-ost 2017-re kell leszállítania.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.