A Nyírségtől Japánig

iho/vasút   ·   2011.08.01. 08:00
00


Történeti rovatunk betekint egy négy és fél éve bezárt, de majd` 130 éves múltra visszatekintő vasútvonal életébe. A vicinálistól a répakampány hatalmas tehervonataiig, a motorpótló gőzmozdonytól a szóló Bzmot-ig tekintjük át a Murony–Békés szárnyvonal életét.

Interjút olvashatnak Márton Ferenccel, a MÁV-TRAKCIÓ működtetési vezérigazgató-helyettesével az apránként hadba álló Bombardier Traxx-flotta üzembe helyezéséről, az eddigi tapasztalatokról. Eleddig hat, a 480-as sorozatba tartozó mozdony érkezett Magyarországra, a huszonötödiket jövő februárra várhatjuk.

Vajmi keveset tud a hazai vasútbarát a japán sínpályákról, elsőre talán csak a világon úttörőként elindított nagysebességű szolgáltatás, és a másodpercnyi pontosság ugrik be mindenkinek. Ezen sztereotípiákon felülemelkedve bizonyítja be a cikk írója, hogy bizony a japán vasút is ugyanolyan vasútüzem, mint a többi a világon, legfeljebb szervezettebb egy picit...

Folytatódik a MÁV bezárt kisvasútjainak jövőképével foglalkozó cikksorozat, ezúttal a komoly hagyományokban bővelkedő nyírségi vasút kerül górcső alá. Hivatásforgalom és turizmus reménye, vasútbaráti lelkesedés és hivatalos közöny: ez mind jellemző a jelenlegi helyzetre.

Nagy után kicsi: az olasz A.C.M.E. bravúros gyorsasággal jelent meg a vasútmodellpiacon a H0 léptékű, magyar festésű Traxx-modellel. A típus barátai és az újdonságra éhes vásárlók már nem csak a pálya mentén leshetik a magyar vasút legújabb vontatójárművét.

Kapcsolódó hírek