A vecsési pályafelújításnál vetik be először az FKG Kft. új ágyazatrostáló gépét
![12042_T20V6906_220706](/storage/27576/12042_T20V6906_220706.jpg)
A MÁV leányvállalata négy új vasútépítő nagygépet rendelt 2020-ban, ezek közül az első, az RM 85-750 típusú ágyazatrostálógép most áll először munkába.
A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonalon június 17. és július 10. között Vecsés állomás és térségének felújítása zajlik, a kivitelezést a MÁV FKG végzi. A MÁV leányvállalata négy új vasútépítő nagygépet rendelt 2020-ban, ezek nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető – áll a vasúttársaság sajtóközleményében.
A MÁV FKG a MÁV több mint hétezer kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark. A 2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25 millió 200 ezer euró összegben kötött szerződést a MÁV FKG a két nyertes vállalkozóval. A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében egy nagyteljesítményű RM 85-750 ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű DGS NG dinamikus vágánystabilizálógépet és egy UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozógépet szállított le 2021-ben. Az RGH 20C2 típusú sínköszörűgép gyártására a Harsco Rail Europe GmbH adott be nyertes pályázatot, ennek leszállítása 2022 őszén várható.
A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája: naponta több mint kétszáz személyszállító és ötven tehervonat közlekedik. Ezt a szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe. A vonal felújítása 2020-ban kezdődött a Nyugati és a Városligeti elágazás között, a vasúttársaság mintegy négymilliárd forintot csoportosított át saját forrásból erre. Majd 2021-ben húszmilliárd forintos kormányzati támogatással a Vecsés–Üllő és az Üllő-Monor szakasz felújítása valósult meg.
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója a 100a vonal felújítása kapcsán elmondta: „A most folyamatban lévő munka az elmúlt években megkezdett felújítás folytatása. Célja, hogy ezen a szakaszon is megbízhatóbbá és stabilabbá váljon a közlekedés, csökkenjen a meghibásodások száma. A vasúttársaság több mint hétezer kilométeres vágányhálózattal rendelkezik, ennek folyamatos karbantartása elengedhetetlen. Az új munkagépek beszerzésével lehetőség nyílik önköltségen, cégcsoporton belül jelentős kapacitásnövelésre, mindezt jelentős költségmegtakarítás mellett.”
Sejkóczki András, a MÁV FKG ügyvezetője bemutatta a munkákatokat végző munkagépet: „Az RM 85-750 típusú gép teljesítménye nagyobb, mint a vasúttársaságnál eddig meglévőké, a korábbi típus teljesítményét megduplázva halad óránként. Továbbá már nem csak folyóvágányok rostálására, hanem kitérők esetében is alkalmazható lesz ez az önjáró vasúti jármű. A 160 tonnás jármű ütközők közti hossza 43 ezer 590 milliméter. A gépet négyen kezelik. A rosta működése során mindig a kaparólánc magasságú, körüpbelül 40 centiméteres szakasz tud bontani, a munka maximális mélysége a sinkorona alatt 1000 milliméter, a jármű előre haladásával történik meg a tényleges munkavégzés. A rosta teljesítménye óránként 700 köbméter, munkamenetben így képes a gép maximum 1600 méternyi vágányt rostálni óránként, így akár 6–8 kilométert is tud haladni naponta.”
A vecsési karbantartási munkák során vágányokat építenek át, váltókat (kitérőket) cserélnek, ágyazatrostálást, síncseréket és vágányszabályozást is végeznek, karbantartják a felsővezetéket és a biztosítóberendezést. Továbbá a Dózsa György úti gyalogos és közúti átjáró, valamint Vecsés-Kertekalja megállóhelynél lévő gyalogos átjáró átépítését is elvégzik.
![12110_T20V7288_220706](/storage/27577/12110_T20V7288_220706.jpg)
![12037_T20V6892_220706](/storage/27578/12037_T20V6892_220706.jpg)
![12039_T20V6896_220706](/storage/27579/12039_T20V6896_220706.jpg)
![12041_T20V6903_220706](/storage/27580/12041_T20V6903_220706.jpg)
![12066_T20V7078_220706](/storage/27581/12066_T20V7078_220706.jpg)
![12068_T20V7084_220706](/storage/27582/12068_T20V7084_220706.jpg)
![12071_T20V7101_220706](/storage/27583/12071_T20V7101_220706.jpg)
![12072_T20V7104_220706](/storage/27584/12072_T20V7104_220706.jpg)
![12080_T20V7141_220706](/storage/27585/12080_T20V7141_220706.jpg)
![12085_T20V7173_220706](/storage/27586/12085_T20V7173_220706.jpg)
![12089_T20V7192_220706](/storage/27587/12089_T20V7192_220706.jpg)
![12099_T20V7244_220706](/storage/27588/12099_T20V7244_220706.jpg)
![12108_T20V7285_220706](/storage/27589/12108_T20V7285_220706.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!