A vegyes vontatás szépségei

iho   ·   2014.10.19. 08:45
00kicsi

Becsky András újabb csemegéjét szolgáljuk fel olvasóinknak. 1996 áprilisában járunk, nem sokkal a BKV teherszállításának megszűnése előtt. A Margit körúti Ganz Villamossági Művekbe vasúton, a Déli pályaudvar–Alkotás utca–Moszkva tér–Margit körút útvonalon hozták-vitték a transzformátorokat, a „könnyebb” fuvarokat a BKV „Muki” tehermozdonyai, a nehezebbeket nagyvasúti dízelek segítségével. Azóta nemcsak hogy a teherszállítás, de a gyár sincs meg: néhány épület Millenárisként várja a szórakozni vágyó közönséget, a körúti fronton terpeszkedő üvegpalotát (volt Kohó- és Gépipari Minisztérium) 2014 nyarán bontották le.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.