Akik tartják a menetrendet, és akik nagyon nem

iho   ·   2015.12.13. 11:15
cim

Nem teljes évre terjedő, de azért érdekes számok: a Hawaiian Airlines a földkerekség legpontosabb légitársasága az idei novemberi adatok alapján. A CADAS (Civil Aviation Data Analysis) összefoglalója szerint az észak-amerikai régióhoz tartozó cég on-time teljesítménye 98,39 százalék volt, a 31–45 perces késések aránya 0,73, a 46–60 perceseké 0,3, a hatvan percnél nagyobb késéseké 0,55 százalék volt, igaz, a késések átlaga elég magas, 83 perc, viszont a késések ritkasága kompenzálta ezt az arányt.

A második a listán a nálunk is ismert litván airBaltic, amely az időre teljesített járatok szerint nem sokkal marad le a Hawaiiantól, viszont az átlagos késési idő sokkal magasabb, 125 perc volt. A harmadik a Finnair, a negyedik az Aegean, ezek szintén látogatói a budapesti légikikötőnek.

Csak ezután következik az első nem amerikai és nem európai társaság a pontos cégek listáján, a panamai bejegyzésű Copa, majd két japán, a JAL és az ANA az ötödik és hatodik, az első tíz között van még az Iberia, az első tíz között messze legkisebb Japan Transocean, és a Qatar Airways.

Érdekes a régiók szerinti megoszlás, eszerint az időben érkező járatokat tekintve a Közel-Kelet vezet 95 százalékkal, annak ellenére, hogy a vezető tízben csak az egyik szerepel, igaz, a vizsgált járatok száma nem túl magas, 51 ezer 845, ehhez képest a második helyen szereplő Európa 317 ezer, Észak-Amerika pedig 716 ezer járattal szerepelt a statisztikában. Ezek után jön Latin-Amerika, Afrika és végül az ázsiai illetve csendes-óceáni térség. Latin-Amerika csak 54 ezer, Afrika pedig a legkevesebb, 16 ezer járattal szolgáltatta a merítést, viszont ez a két térség magasan vezet a késések átlagos időtartama szerint, Latin-Amerikában ez 108, Afrikában 107 perc volt.

Némi magyarázat a számokhoz: az on-time járatteljesítés azt jelenti, a meghirdetett időponthoz képes maximum 30 perc eltéréssel érintette a járatot teljesítő gép futóműve a célállomás betonját. Nem szerepel a számok között a törölt járatoké.

A CADAS elsősorban Kína légiközlekedésének elemző cége, amely természetesen nemcsak a légitársaságok pontosságát, hanem hálózatuk változásait és pénzügyi helyzetét is figyelemmel kíséri, járatadatait pedig a VariFlight információi alapján elemzi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek