Alakul a neo: várják az új hajtóműveket

iho   ·   2014.05.05. 17:30
cim2

Az első A320neo végszerelésének márciusi startja után az MSN6101 jelzésű gép gyorsan ölt alakot Toulouse-ban, adja hírül az Airbus. A St. Nazaire-ből érkező elülső és a németországi Hamburgból szállított hátsó törzs-szekció csatlakoztatása után a gépre került a többi fődarab is: a szárnyak Broughtonból, a függőleges vezérsík Stade-ból, a vízszintes vezérsík Getaféból, a hajtómű-pilonok St Eloi-ból és a külső és belső fékszárnyak Brémából.

Mindeközben a gép PW1100G-JM hajtóműveit a Pratt & Whitney gyárában az Egyesült Államokban készítik elő, és a következő hónapok során szállítják le az Airbusnak. A repülőgép szerkezete és rendszerei mellett nemrég szerelték be a tesztrepülésekhez szükséges elsődleges műszereket is.

Az A320neo jó úton halad az év negyedik negyedében történő első repülés és az első gép 2015 negyedik negyedévi átadása felé. Az A320neo „új hajtómű opciója” sokféle új megoldást tartalmaz, a legfrissebb generációhoz tartozó hajtóművekkel és a Sharklet szárnyvég-megoldással, amely együttesen 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást és a széndioxid-kibocsátás évi 3600 tonnányi csökkenését eredményezi.

Az A320neo, 50 vásárló 2600 példányra szóló megrendelésével, a piac hatvan százalékát birtokolja, hangzik az Airbus friss közleménye.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek