Amíg leszáll a gép, megvalósul a csoda

iho   ·   2013.12.12. 12:30
cim2

Hihetetlen lepetés, egy légitársaság kedvessége az utasoknak, no meg nagyon okos, átgondolt marketing: így kell szerethetővé tenni egy céget.

Megérkezik a Mikulás-féle beszállókártya-szkenner

A történet a kanadai WestJet két járatának utasaival úgy kezdődött, hogy az indulási repülőtéren a beszállókártya érvényesítésére szolgáló automata egyben egy Télapó-stúdió volt, ahonnan a Mikulás néven szólította a becsekkelő utast, és ahol az utasok, kicsik és nagyok, elmondhatták, mit is szeretnének karácsonyra...

A gépek felszálltak, és amíg a célreptérre értek, a társaság emberei hatalmas iramban megvették a kívánt dolgokat egy közeli bevásárló központban, amelynek az akció szintén jó reklám lehetett. A járat rendben megérkezett, a bőröndök mellett pedig megvalósult álmok pörögtek ki a poggyászkiadókból: játék, telefon, plazmatévé, vagy akár repülőjegy a szeretett rokonokhoz az ünnepekre.

Az interneten már milliós a letöltések száma, ennél fantasztikusabb és sikeresebb reklámot nehezen tudott volna összekaparni magának egy légitársaság. Mert noha mindenki számára világos, hogy egyszeri akcióról van szó, a hozzászólások jelentős része mégis arról szól, hogy az illető legközelebb ezzel a légitársasággal utazik.

Fiatal a flotta, Kanadában is különleges vállalati kultúra jellemzi a társaságot

Mint arról a WestJet a weboldalán beszámol, az akcióban összesen 150 alkalmazott vett részt. Nem ez az első ilyen meglepetésük, már hagyományt teremtettek azzal, hogy az ünnepekre ingyenjegyet juttatnak sok olyan családnak, amely máskülönben nem engedhette volna meg az utazást. A légitársaság kiadott egy másik videót is, amelyen az akció hátterét vázolja a cég egyik vezetője, Richard Bartrem alelnök.

A WestJet egyébként egy viszonylag friss, 1995-ben alapított légitársaság, központja Calgary, ez volt a low-cost modell első cége Kanadában. Eleinte az országon belül repült néhány vonalon illetve nyaraló chartereket tartott fenn a Karib-tenger vidékére, majd kiterjesztette menetrend szerinti hálózatát Kanada szinte valamennyi nagyvárosára. Jelenleg több mint száz, főképp NG 737-essel repül 88 vonalon napi 420 járatot Észak- és Közép-Amerikában, a belső hálózatra leányvállalatának pedig elsősorban légcsavaros-gázturbinás Bombardier Q400-as gépek beszerzését tervezi.

Egyszerre low-cost, hagyományos és regionális légitársaság

Üzleti modelljét az európai társaságokhoz hasonlóan bővíti úgy, hogy a járatai egy részén prémium-economy osztályra is kínál jegyeket. A WestJet azt mondja magáról, hogy egyike a legtöbb profitot termelő légitársaságoknak Észak-Amerikában.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek