Átadás előtt a két Boeing-újdonság

iho/repülés   ·   2011.08.29. 19:11
nyito

A kiszivárgott értesülések szerint már szeptemberben új üzemeltetőjéhez kerülhet mindkét repülőgép. Az amerikai és az európai légügyi hatóságok engedélyeinek megszerzését követően már felgyorsulhat a két, sokat szenvedett és késett program. A FAA és az EASA augusztus 19-én adta meg a típusengedélyt a 747-8F-nek, míg a 787-es augusztus 26-án kapta meg az FAA „áldását”. A várakozások szerint a japán légügyi hivatal még ezen a héten kiállítja a megfelelő engedélyeket.

A Cargolux sokat vár az új 747-esektől (fotó: Boeing)

Az első 747-8F, egészen pontosan a 747-8R7F/SCD változatú gépet szeptember 7-én veheti át a Cargolux, kisebb ünnepség keretében. A második gépük is még szeptemberben megérkezhet a luxembourgi logisztikai óriáshoz. A következő boldog szeptemberi átvevő pedig a Cathay Pacific Cargo lesz, mely összesen 10 gépet vásárolt.

A 787-846-asok első példányát pedig szeptember 22-én veszi majd át a gépből 55 példányt megrendelt All Nippon Airways, mely még 2004-ben csatlakozott az akkor még 7E7 névre hallgató fejlesztési programhoz.

ANA-színekben a jövő

Emlékeztetőül: a tervezési és gyártási problémákkal küzdő, a példátlanul komplex logisztikai láncon nagyot bukó 787-es projekt három és fél esztendőt, míg a 747-esek új generációjának számító 747-8F két évet késett.

A Boeing ebben a pillanatban 827 darab 787-est és 78 darab 747-8F teherszállító gépet tudhat a biztos megrendelések között.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.