Atlas Air-katasztrófa: megszólalt az NTSB is

iho/repülés   ·   2019.02.25. 16:15
atlasair0

Mint elhangzott, a repülőgép teljesen szabályos megközelítést hajtott végre a Houstoni Nemzetközi Repülőtér felé. A közelkörzeti irányítással az előírásoknak megfelelően, 18 ezer láb (5500) méter magasan repülve, 76 mérföldes (141 kilométeres) távolságból vették fel a kapcsolatot helyi idő szerint 12.30-kor. Az irányítás gyenge-erős csapadékról tájékoztatta a gépet, illetve irányvektorokat adott az időjárási front kikerüléséhez. 12.36-kor a gép pilótája engedélyt kapott a 3600 lábra (1100 méterre) süllyedésre. A géppel 12.41-kor szakadt meg a rádió- és radarkapcsolat, az utolsó, mért értékek 6000 lábas (1800 méteres) repülési magasság és 240 csomós (445 km/óra) sebesség voltak.

Az NTSB bejelentette, hogy rendelkeznek egy rövid, öt másodperces videofelvétellel, melyet a becsapódás helyszínétől 1,4 mérföldre (2,2 kilométerre) lévő Chambers megyei fegyház egyik biztonsági kamerája rögzített. Ezen az látható, hogy a gép orral előre, meredek szögben halad a föld felé. Arról jelenleg nincs információ, hogy pontosan mikor kezdődött és így milyen sokáig tartott a meredek szögű süllyedés. Az NTSB első értékelése szeriont a videón nem látható, hogy a pilóták megpróbáltak volna elfordulni vagy a zuhanás szögét csökkenteni, azaz felhúzni a gépet. Az információk szerint legalább hat szemtanú látta a zuhanást s mindannyian megerősítették: a repülőgép „egyben”, lángok vagy látható füst nélkül ért mocsarat.

A gép nem adott le vészjelzéseket. A fő roncsmező északnyugati irányú, 180 méter hosszú és 81 méter széles. A szárnyak maradványait és a futóműveket ettől távolabb, északnyugatra találták meg. A fedélzeti hang- és adatrögzítő berendezések után jelenleg is folyik még a kutatás. Ezt nehezíti, hogy a beépített jeladók működését erősen nehezíti, hogy vélhetően a mocsaras talajba fúródtak.

Az eddigi adatok szerint veszélyes anyag nem volt a rakományban. A gép tartályaiban lévő, maradék üzemanyag a becsapódás következében a mocsárba szivárgott, de az értékelések szerint nem jelent közvetlen veszélyt.

A gépen hárman tartózkodtak – a kapitány és az elsőtiszt mellett egy, utasként velük tartó pilóta, Sean Archuleta, a Mesa Airlines kapitánya tartózkodott a fedélzeten. Eddig két holttestet találtak meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.