Az utolsó, váci építésű 3011-es vízibusz is kikopott a Balatonról

Az Arács motoros 61 évnyi szolgálat után a Balkánon, az Ohridi-tavon szállítja majd az utasokat.
Tavaly augusztus végén még nem lehetett tudni, hogy a szezontól búcsúzó Arács a szemesi kikötőben felhangzó hajókürtje hattyúdal is egyben: a hajót azóta eladták, és a magyar hajózás és hajógyártás történetét meghatározó hajótípus utolsó balatoni példánya a jövőben már külföldön, egy észak-macedón hajózási cég kötelékében, az Ohridi-tavon kap új feladatokat.
A Magyar Hajó- és Darugyár (MHD) Váci Gyáregységében 1963-ban, a Mahart megrendelésére épített 3011-es típusú Arács balatoni jövője már akkor megpecsételődni látszott, amikor a tavi hajózás reszortosa, a Bahart néhány éve egyértelművé tette, nem számol sem a 301-es, sem a nyitott hátsó fedélzetű, panorámaablakok nélküli 3011-es típussal a Balatonon; ezért a társaság az Akali és az Arács eladása mellett döntött, a hajók kikiáltási ára nettó húszmillió forint volt. Utóbbi motoros 2022-től a Beach Boat Kft. üzemeltetésében mutatkozott a tavon, Balatonakali és Balatonszemes között menetrend szerinti közforgalmi járatként, egyéb esetben strand- és sétahajóként.
Bár 3011-esből akad még a Dunán és a Tiszán is, a tóhoz kötődő Arács és vízibusz társainak jellegzetes látványa segít felidézni tíz- és tízezrek balatoni nyarainak emlékét.
(fotó: beachboat.hu)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!