Bajban az amerikai Diamond

iho   ·   2013.03.05. 14:00
cim

A 2011 óta húzódó befektetési folyamat végleg megrekedt, és emiatt az osztrák repülőgépégyártó cég kanadai vállalata, a Diamond Aircraft North America felfüggesztette működését és leállította sugárhajtású kisgépe, a D-JET programját.

A D-JET fejlesztése évek óta tart, de most finanszírozás hiányában le is állt

A Diamon vezérigazgatója, Peter Maurer elmondta, noha megszületett a megállapodás a Dubaj székhelyű befektetővel, a Medrar végül nem hajotta végre a terveket és a Diamond nem kapott tőkeinjekciót tőle. Maurer szerint történtek tárgyalások más cégekkel, de eddig nem sikerült új partnert találni. Más befektető bevonásáról nem tett le a cég, de jelenlegi helyzetében kénytelen volt az alkalmazottak többségének felmondani azzal, hogy amikor a vállalkozás az átszervezés után ismét beindul, ismét felveszik őket.

A dízelmotoros DA-52-es viszont népszerű típus

A kisjet programjának felfüggesztése mellett a cég lassítja a dugattyús típusok kibocsátását, ugyanakkor levélben jelezte a Diamond-gépek tulajdonosainak, hogy az üzemeltetéshez szükséges hátteret továbbra is biztosítja, a megrendelt gépeket mindenképp leszállítja, de mivel kevesebben készítik a példányokat, lassul az átadásuk.

Ugyancsak közkedvelt az egymotoros Katana

Az intézkedés nem érinti a Diamond ausztriai anyavállalatát, amely az északa-amerikaitól teljesen függetlenül működik, teszi hozzá az igazgató a közleményben. A Diamond központja a magyar határtól néhány kilométerre, Wiener Neustadtban működik, és dugattyús gépei közül jónéhány egy- és kétmotoros repül Magyarországon is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.