Beindultak az óriáshajtóművek

iho   ·   2013.06.02. 18:03
cim_hajtind

Toulouse-ban, az európai gyártó telephelyén először indították be az új szélestörzsű, az A350 XWB hajtóműveit: egy lépéssel közelebb jutott a cég ahhoz, hogy az ígéretes utasszállító prototípusa teljesítse majd első felszállását is.

A három méteres(!) átmérőjű elülső ventillátorfokozattal működő Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek szintén új típust jelentenek, ezeket március végén szerelték az utasszállító első repülésre szánt példányának szárnyai alá.

A hajtóműindítás két nappal azután történt, hogy a már a festőhangárt is megjárt prototípust az összeszerelők átadták a berepülő csoportnak. A hajtóműindítás után következhet a gép összes rendszerének ellenőrzése, majd a kis- és nagysebességű gurulópróbák után kerülhet sor az első felszállásra.

Némi olajos füst teljesen természetes egy vadonatúj hajtómű első indításakor

Az Airbus eddigi hivatalos megfogalmazásai szerint a prototípus még a nyáron repülni fog, de Thomas Enders EADS-vezér legutóbb úgy fogalmazott, hogy ez heteken belül meg fog történni. Mint arról már többször írtunk, valószínű, hogy az Airbus csapata legalábbis nagyon szeretné, ha a nagy szenzáció, az új utasszállító első felszállása még Le Bourget, vagyis a párizsi repülőszalon megnyitása előtt, tehát június 17-ig megtörténne.

Arra kevesen számítanak, hogy a gép el is jutna a maga fizikai valóságában a Párizs mellett nagy nemzetközi kiállításra, de az első felszállás akkor is elsőrendű szenzációja lenne a show-nak.

A prototípus a 350-es 900-as változata, a kisebb nyolcszázas első példánya később készül, és ugyancsak hátravan még a legnagyobb 350-1000 programjának beindítása. Eddig 616 példányra kötöttek fix szerződést a légitársaságok, ebből 414-et a 900-asra, a kisebb nyolcszázas változat helyett pedig egyre több cég konvertálja az üzletet a legnagyobb ezres altípusra. A tervek szerint az első A350-es már jövőre szolgálatba állhat.

Kapcsolódó hírek