Beszorult vécéajtó, pánikhangulat, de mégse
A Midwest–Chautauqua Airlines járata november 16-án Asheville-ből, Észak-Karolinából tartott New Yorkba. Leszállás előtt az Embraer 145-ös kapitánya a mosdóba sietett, de az ajtó olyan fura módon csapódott be mögötte, hogy többé ki se tudta nyitni.
Úgy tett, ahogy te is tennél: ütni kezdte az ajtót, hogy valaki felfigyeljen rá. Csak az volt itt a más, hogy neki kellett volna letennie a gépet. Mivel csapdába esett odabent, a repülőgép a LaGuardia repülőtér forgalmi körén „szálldosott”, miközben az óra ketyegett.
Végül a dörömbölést meghallotta egy utas, akinek a pilóta azt kiabálta ki, hogy siessen a pilótafülkébe és tájékoztassa a másodpilótát a helyzetről. A terv nem jött be. Sajnálatos módon, amikor az utas megpróbált kapcsolatba lépni a másodpilótával, ő azt gondolta, egy terroristával áll szemben. Ezért így tájékoztatta a légiforgalmi irányítást:
– A kapitány hátul eltűnt, és van itt valaki némi idegen akcentussal, aki a kabinba akar jönni… Azt mondta, a kapitány a vécébe van zárva, ej, egy ilyen akcentusos idegent nem tudok beengedni…
Bizony-bizony: a másodpilóta hangja reszketett az izgalomtól, és később úgy mondta, hogy az utas enyhe akcentusa közép-keleti volt. Egyszóval azt hitte, épp egy terrortámadás közepébe került.
A potenciális veszélyt le nem becsülve vadászgépeket riasztottak, kivonultak az FBI és a kikötői hatóság tisztjei a gép elé, amikor leszállt.
Szerencsére semmi nem sült el balul. A csapdába esett pilóta addig küzdött, amíg kitörte a vécéajtót, majd idejében a kapitányi ülésébe ugrott, hogy biztonsággal letegye a gépet. Semmi terrorizmus, semmi eltérítés, semmi jogos rémület. Csak egy ember és a vécéajtó harca.
(Utóirat: a Chautauqua légitársaság közleményt adott ki az esetről. Egy fontos részlet a dokumentumból: „Az első tiszt helyesen cselekedett, amikor lezárta a pilótafülkét, mert nem tudott személyesen meggyőződni a kapitány állapotáról... senkit nem fenyegetett semmiféle veszély. Az eset minden résztvevője, a szamaritánus lelkületű, segíteni kész utas és a személyzet többi tagja is dicséretet érdemel.”)