Egy ünneprontó rendeléslemondás

iho/repülés   ·   2011.09.09. 13:30
Boeing_787_first_flight_cim

Csak néhány héttel a Dreamliner forgalomba állítása előtt derült fény egy érdekes rendelés-lemondásra. Eleinte csak azt lehetett tudni, hogy a rendkívül sok technikai újdonsággal szolgálatba álló, javarészt kompozit-alapanyagú, de több mint három év késéssel kifejlesztett utasszállító rendelési listájáról eltűnt hat gép. Most már azt is tudjuk, hogy a brit Monarch Airlines törölte a rendelését.

Közleménye szerint a társaság újragondolta a gépbeszerzését, miután még júniusban új vállalati stratégiát dolgozott ki. Ennek lényege elsősorban a rövidtávú járatok erősítése, miközben a 787-es a pontról-pontra interkontinentális hálózatokat erősíti és teszi olcsóbban repülhetővé. A Monarch közleménye szerint ha változik a hosszú távú járatokra vonatkozó koncepció, ismét átgondolják a beszerzési politikát.

Azért vannak a Monarch színeiben hosszútávú szélestürzsűek, például A330-asok

A társaság jelenlegi gépparkja: négy A300-as, tizenkilenc A320-321-es, két A330-as és három B-757-200-as.

A lemondás ugyanakkor nem érinti a társaság műszaki részlege, a Monarch Aircraft Engineering korábbi döntését, miszerint a 737, 757, 767 és 777 típusok mellett a 787-es Boeingok karbantartására is vállalkozik.

A lemondás nyilván visszavezethető a szállítási késedelemre is: eredetileg a Monarch 2010-ben állította volna forgalomba a 787-eseit, ehhez képest, mint ezt mi is jeleztük, a Dreamliner első példánya most szeptemberben áll forgalomba az ANA japán légitársaság színeiben. A Monarch 2014-ben jutott volna az új gépeihez.

A 787-est azonban a hatalmas csúszás ellenére változatlanul sok légitársaság várja: a Monarch visszavonulása után a rendelésállomány már „csak” 821 gép.

A lassan kiöregedő B-757-esek egyike

Kapcsolódó hírek