Boldog születésnapot, „villanyrendőr”!

iho   ·   2014.08.13. 07:45
elslampa2cim

A Siemens tíz évvel később lépett erre az üzleti területre, amikor az első közlekedésilámpa-tornyot felállították a berlini Potsdamer Platz-on. A cég minden évben mintegy 22 ezer közlekedési lámpát és 2000 vezérlőt gyárt.

2010 óta a Siemens csak LED-es jelzőberendezéseket állít elő. Ezek akár kilencven százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, és hosszabb élettartamúak, mint a hagyományos izzólámpák. Egy város például, amelyben 700 kereszteződésben van közlekedési lámpa, több mint 1 millió eurónyi energiaköltséget takaríthat meg azzal, hogy a lámpákat LED technológiára állítják át. A LED-eket tíz évenként kell cserélni, míg az izzólámpákat fél évenként. Emellett a LED-fények sokkal jobban láthatók direkt napsütésben, ami növeli a forgalom biztonságát.

Az első ilyen lámpát 1914-ben, Clevelandben egy rendőr működtette egy kis bódéból, és a jelzés megváltozását egy csengővel jelezte a forgalom részvevőinek. Ez a rendszer állandó kapcsolatban volt a tűzoltósággal és a rendőrséggel, és képes volt szabad utat biztosítani a bevetési járműveknek. A mai jelzőrendszerek valóságos kis csodák, amelyek korlátlan mennyiségű jel valós idejű kiértékelésére képesek. A modern forgalomirányítás számításba veszi a pillanatnyi forgalmi helyzetet, és optimalizálja a forgalom áramlását, például zöldhullám beállításával, vagy a mentők, rendőrök, tűzoltók, buszok és villamosok számára biztosít elsőbbséget.

2014 márciusa óta a forgalmi lámpák már online működnek. Egy új vezérlő berendezésének köszönhetően, a városok egy magán-„felhőből” kezelhetik közlekedési lámpáikat, és kikapcsolásuk nélkül háríthatják el az esetleges problémákat – mégpedig a világ bármely pontjáról, okostelefonról, táblagépről vagy számítógépről. Az új technológia a távkarbantartást is lehetővé teszi. A müncheni Siemens Support Center már 255 várost támogat világszerte Abu Dhabi-tól Würzburgig, ha valamilyen problémájuk akad egy forgalomvezérlő számítógéppel vagy közlekedési lámpával. A jövőben a müncheni szakértők távolról fogják tudni ellátni a közlekedésilámpa-rendszerek teljes szervizét, garantálva a biztonságos és problémamentes működést.

A következő nagy innováció az emberek, az infrastruktúra és mindenfajta jármű közötti összekapcsolt kommunikáció lesz. Ha forgalmi dugó alakul ki a városközpontban, az okostelefon az autó helyett vonat használatát fogja ajánlani, hogy az utas a leggyorsabban elérhessen a célállomáshoz. Sőt, a közlekedési lámpa nemcsak aktív szerepet fog játszani ebben a kommunikációban, hanem az egyik legfontosabb része lesz annak. Hamarosan okostelefonunk fogja tudatni, hogy milyen sebességgel hajtsunk ahhoz, hogy becsatlakozhassunk a zöldhullámba. A közlekedési lámpa az egyéni úthasználóknak figyelmeztetést is adhat lehetséges kockázatokról.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Haszonjármű

A nagy teszt Zalaegerszegen

iho   ·   2017.12.15. 16:15

További tizenöt kilométernyi útnyomvonalat, négy új hidat és hat körforgalmi csomópontot építenek a zalaegerszegi tesztpálya helyszínére. Haszonjármű-konvojokat is ki lehet majd próbálni.