Bravúros vízreszállás, vagy vizetérés pálya előtt? Baleset Mikronéziában

iho   ·   2018.09.28. 08:50
cim2

Ellentmondásosak a hírek a Csendes-óceán szigetvilágában, Chuuk Island (Truk atoll) repülőtere közelében vízre szállt, P2-PXE lajstromjelű Air Niugini Boeing 737-800-as balesetének részleteiről, annyi azonban a helyi hatóságok szerint biztos, hogy a gép utasai és a személyzet tagjai valamennyien megmenekültek, esetleges sérültekről sincs még hír.

(fotó: Facebook)

A fedélzeten lévők száma sem ismert még pontosan, egyes hírek 30-40, mások 40-50-személyről számolnak be, akiket csónakokkal vittek partra a víz felszínén maradó géptől.

Az információk egyelőre azügyben is ellentmondásosak, hogy tulajdonképp hogyan került a vízre a gép. Mint a Google Earth műholdfelvételén is látható, a leszállópálya mindkét küszöbét a lagúna határolja, egyes információk arról szólnak, hogy a gépet a pilóták a pálya előtt tették ahhoz hasonló bravúrral a vízre, mint ahogy az a Hudson folyón történt 2009-ben a US Airways A320-asával, más hírek megfogalmazásából viszont inkább arra lehet következtetni, hogy a gép landolt a pályán de utána a vízbe csúszott.

Az egyik leginkább autentikus repülésbiztonsági forrás úgy tudja, hogy a gép igazából sűrű esőben, alacsony, 300 méteres felhőalap mellett nem kényszerleszállt, hanem a pálya előtt ért vizet, feltehetően rosszul sikerült megközelítés és/vagy a zivatarokban tapasztalható erős leáramlás miatt. A Hudson-történethez eszerint csak annyiban hasonlít az esemény, hogy a vízről mentik a lebegő gépről az utasokat, valójában az eset a 2013-ban a Lion Air gépével történt balesettel rokonítható Bali szigetén, Denpasar repülőterénél, akkor is a pálya előtt ért vízbe rossz időjárási körülmények de egyben a megközelítés közben elkövetett pilótahibák következtében egy 737-es.

Az biztos, hogy a gép a hétszáz kilométerre lévő Pohnpei szigetéről indult. Az Air Niugini Pápua Új-Guinea nemzeti légitársasága, Boeing 767-esekkel és 737-esekkel repüli a nemzetközi járatokat például Sydneybe és Szingapúrba, és  hasunál Fokker 100-asokat és Q400-asokat is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.