CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00
4307_E3VA0817_200502_

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt. A Pénzügyminisztérium alá tartozó, a hazai KKV-k és nagyvállalatok tőzsdei megjelenését támogató alapkezelő megteremti annak lehetőségét, hogy a CER Csoport részvényeit 2022 végéig bevezessék a Budapesti Értéktőzsdén.

Újabb növekedést szolgáló beruházást támogat a kis- és középvállalatok után a nagyvállalati szektor felé nyitó, nemrég stratégiai és arculati megújuláson átment Széchenyi Alapok. Az alapkezelő ezúttal a környező országokban közel húszéves vasúti árufuvarozási tapasztalatot szerzett, forgalmának túlnyomó részét Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban realizáló CER Csoport mellé áll: az ügyfeleit leginkább Európa vasúti szállítmányozó társaságai, valamint vegyipari és más nagy szállítási igényű vállalatok közül toborzó cég 2016-tól átlagosan évi huszonegy százalékos bővülést ér el a forgalmában, amely 2019 év végére meghaladta a 25 millió eurót.

– Az európai vasúti logisztikai szektorban stratégiai jelentősége van a növekedésnek, a növekedési képességnek a piaci szereplők rendkívül intenzív integrációja miatt. A régió vezető vasúti árufuvarozó társaságaként folyamatosan keressük a fejlődési lehetőségeket, amelynek legfrissebb eredményeként júniusban megkaptuk az engedélyt az ausztriai működéshez, továbbá bejegyezték új, kolozsvári székhelyű cégünket – mondta Horváth László, a CER Csoport igazgatóságának elnöke.

A százhatvan főt foglalkoztató cég tavalyi szállítási kapacitása négymillió tonna felett volt, a tizenegy saját és nyolc bérelt mozdonyból álló flotta azonban nem biztosít elegendő szabad kapacitást. Jelenleg ez a forgalomnövekedés elsődleges korlátja, így a befektetést a mozdonyflotta bővítésére tervezik fordítani. A hagyományos vasúti árufuvarozás mellett klasszikus vasúti és intermodális fuvarozásszervezést és szállítmányozást is végez a CER Csoport, valamint haditechnikai és egyéb speciális szállítási megbízásokat is teljesít.

A fejlesztést abból a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetésből valósítják meg, amelyet a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető hajt végre. Az invesztíció hatására a CER Csoport méretben és eredményességben egyaránt számottevő növekedést tervez elérni, saját tőkéjének értéke két éven belül várhatóan meg fogja haladni a 10 milliárd forintot. A társaság tervei szerint 2022 végéig bevezetteti papírjait a BÉT-re.

Az idei horvát terjeszkedést jövőre az osztrák, a lengyel és a román piac követi.

– Ez a befektetés is része annak a törekvésünknek, amellyel a fejlődési potenciállal rendelkező, már ma is jelentős méretű magyar vállalatokat kívánjuk támogatni a külföldi piacszerzésben és a további növekedésben. A mostani pre-IPO-s tőkebefektetéssel a CER Csoport tőzsdei bevezetése elérhetőbb közelségbe kerül. A Széchenyi Alapoknak kiemelten fontos szerepe van abban, hogy befektetései révén minél több hazai közép- és nagyvállalat jusson el a BÉT piacaira. Annak külön örülünk, hogy az utóbbi évtizedekben méltatlanul háttérbe szorult vasúti árufuvarozás új lendületéhez hozzá tudunk járulni – mondta Jobbágy Dénes, a Széchenyi Alapok elnök-vezérigazgatója.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.