Kalauz nélkül, egyre több elővárosi vonaton
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
A MÁV-Start ősszel jó néhány elővárosi járatra kiterjeszti az esztergomi vonal S76-os viszonylatán áprilisban tesztjelleggel bevezetett, jegyvizsgáló nélküli szolgáltatást.
A fejlesztés a Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán elnevezésű projekt záróakkordja.
Életbe lépett a MÁV–Volán-csoport új menetrendje. A fejlesztések a vasútvonalak mintegy harmadát érintik. Ezúttal a Dunától keletre fekvő vasútvonalakat vesézzük ki.
A ceglédi vonalon így már hat, az újszászi oldalban pedig két emeletes motorvonatot vehetnek igénybe az utasok szerdától – összesen tizennyolc KISS dolgozik egyidőben.
A BFK megkapta az engedélyt a vasúti közlekedési hatóságtól a Hungária körútnál létesülő új megálló építésére, mely fontos átszállópontot jelent majd.
A kapacitásnöveléssel több vonatot tud majd kezelni a három kilométeres szakasz.
A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.
A startos mozdonyvezetők típusismeret-szerzése áll a háttérben: áprilistól Vectronnal viszik a Hungáriát.
Kiírták a tendert a harmadik vágány létrehozására. Egy új megállót is kialakítanának az egykori Északi Járműjavítónál.
Pusztaszabolcs és Dombóvár, valamint Rákos és Szolnok között az év végére elkészülhet az állomási jelző- és biztosítóberendezések központból való távműködtetése.