Csak az Orient nem kertelt
Immáron a nyolcadik Nemzetközi Kertivasút Találkozót rendezték a Vasúttörténeti Parkban. Ilyenkor a Füsti 850 méter hosszú kertivasúti vágányain főleg a kis gőzmozdonyok húzzák az utasokkal teli apró szerelvényeket. A nemzetköziséget három vendégművész biztosította: Ausztriából egy muzeális kisgőzös érkezett, amelynek az eredetijéhez hasonló a Déli Vasút színeiben a hazai sineket is koptatta, sajnos a mozdony teljesítménye csak a mozdonyvezetőt bírta el, de így is nagyon jól mutatott működés közben. Angliából egy háromtengelyes gőzös érkezett három teherkocsijával együtt, bár működés közben nem láthattuk. A harmadik vendég a németektől jött, a 99 2115-ös igazából nem gőzzel működött, hanem akkumulátorról, aféle digitális mozdonyként, de a hangja nagyon realisztikus volt és egyáltalán nem halk.
Eközben az Orient-csarnokban modellkiállítások és -bemutatók fokozták a hangulatot. A csarnok legnagyobb területét egy modulasztal foglalta el, amelyen RC irányítású, de gőzzel hajtott gőzösök is jártak, ugyanakkor a DB 218-as dízele is igen attraktív volt működés közben. A makettezőknél gyakori, 1:43-as méretben amerikai dízelmozdonyok és a legendás Challenger gőzmonstrum is felhívta magára a figyelmet. A másik főhelyen erdei és gazdasági kisvasutak köröztek. Igazi csemege a kicsinyített vasút kicsinyített mása, azaz a kertivasúti terepasztal, amin szinte minden mozgott, még a figurák egy jó része is. Persze nem hiányozhatott Lego-város sem, metrószerelvényeivel.
Mónika, a lóvasút igása margitszigeti nyári szereplése után újra a Parkban szolgálta a nagyérdeműt. Ám hogy igazi nagy gőzös is képviseltesse magát a hétvégén, a Truman csapat felfűtötte kedvenc mozdonyát. Apropó, Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület, a Parkba került a sokáig Pilisvörösváron rozsdásodó Mazsola is.
Vasárnap a szokásostól eltérően még többen látogattak ki, mint az előző nap, talán annak is köszönhetően, hogy a legendás Orient Expressz is tiszteletét tette a Parkban nem először és remélhetőleg nem is utoljára. A luxusvonat két kocsijának, egy hálónak és egy étkezőnek megtekintésére is lehetősége volt az érdeklődőknek. A legnagyobb durranás mégis az volt, mikor a 411 118-as Truman nagyon óvatosan rátolatott az Orient szerelvényére, sok fotós nem kis örömére (csak a Nap lett volna a másik oldalon).
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!