Csődbe ment a finn Westendin Linja

Istvánfi Péter   ·   2012.10.10. 16:30
00

A finn főváros és Espoo Westend nevű városrésze között először Veikko Tehiranta (a jelenlegi vezérigazgató édesapja) indított autóbuszjáratot 1958 decemberében. Két év múlva megalakította a Westendin Linja Oy-t (Westend Járatai Kft.), amely azóta is felelős volt a Helsinkiből nyugatra, elsősorban Espooba kifutó vonalakért. Ezen felül szerződéses járatokat is közlekedtettek egészen az október elsején bekövetkezett csődjükig.

Az összesen száz buszvezetőt és negyven egyéb dolgozót foglalkoztató magáncég tíz regionális vonalon szolgáltatott, mintegy nyolcvan busszal. A kocsik nagy része Ikarus EAG gyármány, köszönhetően az Ikarus évtizedeken keresztül tartó jó skandináv megítélésének. Elsősorban városi kivitelű E94-esekkel rendelkezett a cég, de övék volt az összesen három példányban gyártott Ikarus E95 Express egyik kocsija is.

Az Ikarus csődje után a cég figyelme az Irisbus felé fordult: Citelisek és Crosswayek érkeztek a Westendinhez 2007-től kezdődően. Az utolsó beszerzés a tavaly vásárolt hat kínai Golden Dragon busz volt. A Westendin járatait jövő nyárig ideiglenesen más szolgáltatók veszik át, addigra megtörténik a tíz vonal hivatalos megpályáztatása. Az új szolgáltató vélhetően a buszok egy részét átveszi, a régebbi példányoknak viszont eladás lehet a sorsa.

A Westendin Linja egyik új homlokfalas Ikarus E94-ese<br/>A képra kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: Gyuris István)

A kilenc Volvo alvázas, 2000-es gyártású (illetve egy használtan vett 1997-es) régi homlokfalas E94-es igen leromlott állpotban van, a Scania alvázas kocsik viszont jó vételek lehetnének akár a hazai cégeknek is. Az egyetlen háromtengelyes kocsit idén újították fel, a tizenhárom kéttengelyes kocsiból pedig öt a legújabb EEV norma szerinti motorokat kapott nemrég, a többiben Euro 3-as szív dobog. Távolsági és különjárati forgalomban a fent említett E95 Express mellett még egy E95-össel rendelkezik a cég, ezt egy 1986-ban gyártott Kutter Deca 320-as autóbusz alvázára építették 2001-ben.

A buszok mellett az ingatlanok kiárusításából is pénzt remélhet a cég, a buszgarázs Matinkyläben, a majdani metró végállomásához közel található, kiváló alapul szolgálva egy ingatlanépítési projekthez.

Kapcsolódó hírek