Csomagolt norvég

Kadocsa Gyula   ·   2011.07.27. 10:50
00

A Bombardier MÁV Kft. jelenlegi legnagyobb projektje (az olasz kocsik felújítása mellett) a norvég kocsik teljes felújítása, újjáépítése. Július 26-án készültek el egy sorozattal, amelyet útnak is indítottak Skandinávia felé.

A skandináv kocsikat stílszerűen a 19-es Nohab húzta ki a „drót nélküli” szakaszon Dunakesziig, ahol az RCH 046-os Taurusza vette át a szerelvényt. A vagonok elég furán néztek ki, kivül-belül befóliázott mivoltukban, kicsit a karácsonyi ajándékokhoz hasonlóan, ahol ugyan a csomagolás sejteti a beltartalmat, de az igazi meglepetés csak a teljes kibontás után ér minket. Nos ez a bizonyos „kicsomagolás”, majd csak Norvégiában történik meg, mi meg (kívülálló vasútbarátok) csak találgatjuk, hogy is nézhetnek ki ezek a rejtegetett kocsik. Graffitizni biztos nem fogják, mert jó páran kísérték a járműveket – akár egy atomvonatot.

A 046-os RCH Teknő már dél körül beállt Dunakeszire

Gyártelepnél valami narancslik

 A peronról furcsa belső csapágyazású forgóvázak láthatóak

Élen a Svédacél, indulásra várva

Teljesen skandináv szerelvény

A Taurus Dunakeszin vár

Eddig tartott a Nohab útja

Egy a nyolcból

Gépcsere

Fékpróba

Rákospalota-Újpesten, időközben a Nap is kisütött <br>(a szerző felvételei)

Biatorbágynál Sefcsik Gergely kapta lencsevégre a nem mindennapi vonatot

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.