Déli Körvasút, III. ütem, lehet pályázni Ferencváros állomás átépítésére
A részvétel lehetősége mindenki előtt nyitott.
A minap jelent meg a az uniós közbeszerzési értesítőben a Déli Körvasút harmadik üteméhez kapcsolódóan a ferencvárosi szakasz tervezésére és kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás. Az ajánlatokat 2026. február 16-ig lehet benyújtani az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz. A nyertesnek 44 hónapja lesz a kivitelezésre és a kapcsolódó tervezési feladatokra.
A részvétel lehetősége mindenki előtt nyitott. Az ajánlattétel ajánlati biztosíték nyújtásához kötött, ennek mértéke 50 millió forint. A nyertes ajánlattevő feladata az ÉKM által rendelkezésre bocsátott műszaki kötetek alapján a „Budapest Déli Körvasút III. ütem, Ferencváros állomás átépítése építési beruházás tervezési és kivitelezési feladatainak elvégzése” című projekt megvalósítása.
A beruházás keretében bővítik a pályakapacitást, vágányt fektetnek, megújítják a felsővezetéket. Vasúti hidakat építenek át, újat is létesítenek – továbbá három gyalogos aluljárót. A projekt felöleli még vasúti jelző- és távközlési berendezések szerelését, valamint egyéb villamosszerelési munkákat és mérnöki, műszaki tervezési és építésvezetői szolgáltatások teljes csomagját. A harmadik ütemben az úgynevezett bújtatás tervezésre és kivitelezésre több mint 86 milliárd forintot különítenek el, emellett pedig a tervek szerint 58 milliárd forintból új vasúti megállót kap a Népliget.
A megvalósítandó feladat az országos vasúti pályahálózat részét képező 1. számú vasútvonalon, Ferencváros állomás területén, 3,9 vonalkm hosszban történő vasúti kapacitásfejlesztés kiviteli terveinek elkészítése, azokra a szükséges jóváhagyások megszerzése, valamint a tervekben foglaltak megvalósítása. Az építési munkákat országos vasúti pályahálózathoz kapcsolódó vasútvonalon kell végezni, a következő műszaki tartalom szerint: a MÁV Pályaműködtetési Zrt. országos, közforgalmú vasúthálózatán egy állomás (Ferencváros állomás) átépítése, vasúti pálya:
- vágánybontás a pálya minden elemével együtt: cca. 11,8 vágánykm
- vágányépítés a szükséges földmunkával együtt: cca. 13,2 vágánykm
- 66 csoportkitérő bontása
- 93 csoport kitérő építése Népliget új megállóhely építése (A peron kialakítása, B peron kialakítása, peronok elérhetőségének megoldása)
- 25 kV 50 Hz rendszerű villamos felsővezetéki rendszer kiépítésével kapcsolatos munkák cca. 51,4 vágánykm hosszban • oszloptranszformátorok építése
- a feladat részét képezi a váltófűtés kiépítése
- a feladat részét képezi a FET/HETA rendszerek kiépítése biztosítóberendezést érintő munkák elvégzése (Ferencváros állomás meglévő Domino 55 típusú biztosítóberendezésének átalakítása vonatbefolyásolást – ETCS-L2 – érintő munkák elvégzése)

Vasúti távközlés:
- fényvezetőszálas kábel, fényvezető vonal és vonali energiaellátó kábelek bontása és építése
- UTA hangos rendszer, illetve vizuális rendszer kialakítása
- adatátviteli hálózat és távközlési áramellátás kialakítása • távközlési helyiség kialakítása
- biztonságtechnikai rendszerek kiépítése
Térvilágítási rendszer kiépítéséhez szükséges feladatok elvégzése, műtárgyak tervezése és kivitelezése:
- Üllői úti meglévő vasúti hidak átépítése
- Üllői úti gyalogos aluljáró építése
- Balkán utcai gyalogos aluljáró építése
- Balkán Park gyalogos aluljáró építése
- támfalépítés
- Ferencváros végponti átemelési műtárgy (új vasúti híd) építése
- Ferencváros személypályaudvari meglévő gyalogos felüljáró módosítása
- Gubacsi út feletti új vasúti híd építése
Egyéb létesítmények telepítése:
- liftek: négy
- mozgólépcsők: nyolc
- kerékpártárolók létesítése
A „Népliget vasúti megállóhely létesítése” tervezési projekt és a Ferencváros állomás végponti váltókörzetében egyvágányú különszintű vasúti kapcsolat tervezése” beruházás (együttesen: Átemelés Projekt) megvalósítása egyidejűleg kell történjen.
Előzmények: Facebook/Déli Körvasút
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!