Rábólintott a használt svájci motorvonatok vásárlására a Közbeszerzési Döntőbizottság
Érik a kilencvenhárom Stadler GTW beszerzésére vonatkozó üzlet?
Érik a kilencvenhárom Stadler GTW beszerzésére vonatkozó üzlet?
Ötvenkilenc kilométernyi vasútvonal épülhet át százhatvanas tempóra, egyes szakaszokon két vágánnyal. Már ha lesz rá forrás.
A Debrecen és Nagykereki közötti 106-os számú vasútvonal esetében még nyomokban sem lelhető fel a vonatforgalom felfüggesztésének a szabványos eljárást követő szándéka, ezért van ok jócskán a gyanakvásra. Slusszpoén az írás végén!
A svájci Thurbo kilencvenhárom Stadler GTW szerelvényére csapnának le. A vonatokat fokozatosan venné át 2029-től a hazai vasúttársaság. A gyártó Stadlert is bevonnák az üzletbe.
A román határig vezető harminc kilométernyi pálya újult meg, kiépült a második vágány, az ETCS telepítését követően pedig százhatvannal lehet majd rajta haladni.
Az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont közötti út a tervek szerint 2026 nyarára bővül ki ötmilliárd forintból.
Az augusztusi inflációs adat alapján 2026-ban 4,3 százalékkal drágulnak a díjak, öt vármegyében azonban olcsóbb lesz autópályán közlekedni.
A vasúti áruszállító vállalatok 2025-ben 6,4 milliárd forintos állami támogatásban részesülnek, hogy továbbra is közlekedtethessék tolatós tehervonataikat.
Flottaerősítési elképzelések a magyar államvasutakon. Jellemző a feltételes mód.
A cél a H8-as és a H9-es vonalak teljes körű rekonstrukciója, valamint az M2-es metró Cinkotáig történő meghosszabbítása, ennek érdekében két kilométernyi pályát villamosítanának is.
Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás: a nyáron forgalomba állított 131 új kocsi után további 869 járművel gyarapodik az állomány. Ennek köszönhetően 2027-ben már kizárólag légkondicionált autóbuszok fognak közlekedni hazánkban.
A várhatóan jövő májusig zajló beruházás során korszerűsödik a pálya, kiépül a villamosítás, és új megállókat is létrehoznak.
Magyarország jelenlegi egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása során nemcsak új átkelési lehetőséget hoznak létre a Dunán, hanem új út is épül az 51-es főúttól Újmohácsig.
Sajtóértesülés szerint a Waberer’s Csoport a tranzakció feltételeinek nagy többségét már teljesítette, csak a szükséges banki és hatósági jóváhagyási folyamat van még hátra. Előbbivel azonban akadnak problémák.
Az intermodális csomópont megépítéséről még tavasszal határozott a kormány, van rá forrás is, a projekt egy–két év elteltével valósulhat meg.