Dízel Traxxokat bérel a Rail Cargo Hungaria, Miskolcra kerül az első

iho   ·   2021.09.14. 18:20
25702_T20V6401_210914_

A Rail Cargo Hungaria (RCH) önálló vontatási képességének további bővítése érdekében öt F140DE Traxx dízelmozdony bérléséről állapodott meg az Akiem vontatójármű-lízingelő vállalattal. 

Az első nagyteljesítményű gép megérkezett a piacvezető magyar vasúti árufuvarozó társasághoz, kulcsait szimbolikusan kedden vette át Körös Norbert vezérigazgató az Akiem társaság képviselőjétől, Patrice Bildstein Deputy Managing Director & Europe Sales Directortól. Hamarosan egy további mozdony érkezik ugyanebből a típusból, újabb hármat pedig 2022 júliusáig szállít le az Akiem. A gépek bevetési területe Debrecen és Miskolc környéke, feladatuk az iparvágányi kiszolgálásokat is magába foglalja. A két vállalat közötti bérleti szerződés öt évre szól, és kiterjed a karbantartási feladatokra, valamint azok költségeire is – áll az RCH sajtóközleményében.

Érkezik az Akiem 285 107-es gépe (képek: Vörös Attila)

Körös Norbert az esemény alkalmából hangsúlyozta:

„A Traxx-ok üzemeltetése hatékonyabb, magasabb minőségű kiszolgálást és vonattovábbítást tesz lehetővé a Rail Cargo Hungariának, ezért az Akiem dízelmozdonyok bérlését hosszútávon megtérülő lépésnek tekintjük. A nagyobb hatékonyságú járműveknek köszönhetően a konstrukció lehetővé teszi, hogy azonos feladatoknak kevesebb eszközzel és személyzettel tegyünk eleget”.

A vezérigazgató egyúttal emlékeztetett arra, hogy az RCH egy évvel ezelőtt kezdte meg önálló dízel flottájának kiépítését, amelynek kapacitását a jelenleg is üzemelő 2068-as, közepes teljesítményű tolatómozdonyok mellett a nagy teljesítményű Traxx-ok szolgálatba állításával bővíti, javítva a tolatási feladatok eredményességét. Végezetül hozzáfűzte: „A bérelt járművek teljesítménye hozzájárul a Rail Cargo Hungaria egyeskocsi-szolgáltatásának országos lefedettségű fenntartásához”.

Belül semmi váratlan, nem lesz sok gond a típusismeret megszerzésével!

A 2008-ban gyártott, négytengelyes F140DE Traxx-ok teljesítménye 2200 kW, maximális sebességük 140 km/óra, indító vonóerejük 270 kN, tömegük pedig 82 tonna. A gépek modernebb motorral rendelkeznek, mint az RCH által eddig igénybe vett mozdonyok, hatásfokuk magasabb, károsanyag-kibocsátásuk pedig alacsonyabb. Használatukkal éves szinten minimum tíz százalékkal csökken a vasúttársaság üzemanyag-fogyasztása, ezáltal 105 ezer literrel kevesebb gázolajat égetve el körülbelül 278 tonnával csökken a társaság szén-dioxid-kibocsátása.

Nemsokára Miskolc környékén áll munkába a fehér mozdony!

Fönti képünkön Körös Norbert (balról) veszi át a Traxx kulcsát Patrice Bildsteintől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek