Egy vasúti imázsfilm és a világpolitika spontán kapcsolata

Tóth Gábor   ·   2015.09.04. 08:45
dbsch_imazs0

Gondolhatnánk, hogy ez egy olyan munka, ami a hobbi is egyben. Valóban, ez az esetek többségében így is van, de amikor az éppen aktuális, menekülthelyzet írja át a forgatási menetrendet, akkor az operatőr a nap végén csak széttárhatja a kezét.

Kicsiny stábunk már megannyi vasúti tévéműsort, típusismertető filmet és nem utolsó sorban céges arculati rövidfilmeket, úgynevezett imázsfilmeket is készített az elmúlt évtizedben. Ennek a műfajnak megvan az a varázsa, hogy a három-öt, jó esetben tizenöt másodperces snittért képesek vagyunk órákat várni a tűző napon, vagy a hideg szélben, hogy aztán bekerülhessen a filmbe a napi termés. Vagy mégsem.

A DB Schenker román Csaurusza helyett, egy egyedül vágtató GYSEV Szilit rögzített kameránk Bicske és Herceghalom között

Így történt ez csütörtökön is, amikor a DB Schenker Rail Hungária Kft. megrendelésére készülő cégbemutató arculati filmhez nyílt vonali tranzitvonatot igyekeztünk megörökíteni, nem máshol, mint a mostanság kiemelt szerephez jutott 1-es fővonalon. Harcedzett csapatunk nem lepődik meg semmin sem, hiszen a 2009-ben forgatott MÁV Trakció-filmben a műholdas vonatkövetési információk ellenére éppen másik irányból és merőben más típusú mozdony lepett meg bennünket, vagy pár éve az AWT filméjének felvételekor egy sínekre zuhant kamion hiúsította meg a legszebb fényviszonyokkal megtervezett vonali forgatást.

Szeptember 3-án, a Schenker diszpécsere és mozdonyvezetője segítségével pontosan ismertük a vonat mozgását, és örültünk is az érkezésének, mert egy, a tranzitvonatoknál használatos, román Csaurusz feszített az élén, friss vörös színben. De a menekülthelyzet ebbe a munkába is beleszólt. A hegyeshalmi vonalon kialakult kaotikus helyzet épp a tehervonatokat érintette a legrosszabbul, sőt a Bicske állomáson kialakult „harci állapotok” is erősen megtépázták a menetrendet.

Kalocsán a kedvünkért rendezgették a Schenker-mozdonyok a harminc kocsis tartályvonatot

Az 1-es főút etyeki elágazása környezetében felállított kameráinkkal így csak pár kósza vonatot filmezhettünk le, azokat is csak a beállítás kedvéért.

A kora délutáni, budaörsi érkezés helyett a vonat este hat órakor hagyhatta el Tatabányát, így a csökkenő fényben már nem vállalhattuk be a felvételt.

A 290-esek elemükben voltak a reptér alatti ívekben Foktő felé

Képgalériánkban egy elkapott GYSEV Szili mellett a nyár folyamán forgatott foktői és kecskeméti akciókból láthatnak képeket, amelyeket a készülő imázsfilmből ragadtunk ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek