Egyre több fát kell vasúton fuvarozni

iho/vasút   ·   2022.06.20. 15:00
00_egyeskocsi

A vasúti fafuvarozásról egyeztettek a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics - Hungaria és a magyar erdészetek vezetői.

Nyolc erdészeti vállalat első számú vezetőjével egyeztetett a Rail Cargo Hungaria (RCH) és a Rail Cargo Logistics - Hungaria (RCL-HU) menedzsmentje a magyar erdők tisztaságának megőrzését szolgáló hagyományos önkéntes hulladékgyűjtési esemény keretében. A környezetvédelem mellett a megbeszélések fő témája a vasúti fafuvarozás helyzetével összefüggő aktuális kérdések megvitatása volt.

Az RCH szerelvényei 2020-ban 426 ezer tonna, 2021-ben 503 ezer tonna fát továbbítottak hazai és külföldi célállomásokra. 2022-ben a belföldi fafuvarozás további növekedésére lehet számítani, a magyar lakosság ugyanis nem várt mennyiségben vásárol tűzifát készletre, ezzel biztosítva a téli fűtés lehetőségeit.

A Verga Zrt. szervezésében immár nyolcadik alkalommal megrendezett eseményen a Bakonyerdő Zrt. a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., az Ipolyerdő Zrt., a Kaszó Zrt., a Sefag Zrt., Kefag Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics - Hungaria vezetői vettek részt

A résztvevők rámutattak arra, hogy az egyes kocsi fuvarozás elmúlt év második felében bevezetett kormányzati támogatási rendszere megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdészeteket a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védi meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített fa mennyiségének jelentős növelését és újabb szállítmányok átterelését közútról a környezetbarát vasútra.

A fakitermelés során a rakodóhelyeken, illetve -állomásokon adott idő alatt csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb és ezért drága vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt azonban a vasútvállalatok a támogatás nélkül kénytelenek lettek volna megszüntetni ezt a szolgáltatást.

A magyar fa versenyképességéhez hozzájárult az RCL-HU által kidolgozott innovatív logisztikai megoldás is: a vállalat az erdésztársaságok által különböző helyeken feladott szórt küldeményes vagonokból hat állomási gyűjtőponton irányvonatokat képez, amelyek eljuttatják a fát távoli rendeltetési helyükre. A feladat teljesítésében közreműködik a Rail Cargo Hungaria, valamint a Rail Cargo Carrier horvátországi és szlovéniai vontatási vállalatai.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.