Elégedettebbek az utasok Ferihegyen
A Budapest Airport még sohasem ért el ilyen magas eredményt azon a független, nemzetközi utas elégedettségi felmérésen, amelyben a világ 281 repülőtere vesz részt, és amit a legmegbízhatóbb, piacvezető kutatásként tartanak számon. A negyedéves felmérésen Európában 71 repülőtér, köztük a legnagyobb légikikötők vesznek részt. Ennek alapján kijelenthető, hogy a budapesti repülőtér hosszú évek munkájával Európa élvonalába dolgozta fel magát. A magyar főváros repülőtere a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában a legerősebb – hangzik a reptérkezelő közleménye.
Az úgynevezett ASQ (Airport Service Quality), vagyis repülőtéri szolgáltatási színvonal névre keresztelt nemzetközi felmérés során, amit minden negyedévben elvégeznek a legtöbb nagy európai repülőtéren, a repülőtereket tömörítő nemzetközi szervezet, az ACI végez titkos kérdőíves kutatást az utasok elégedettségről, a kapott szolgáltatásokról. A 34 szempontból álló felmérés az egyik legmegbízhatóbb képet adja az utasok véleményéről. A Budapest Airport először ért el a lehetséges 5-ből 4 pont feletti általános elégedettségi eredményt a turisták körében, a teljes utasforgalom tekintetében ez a mutatószám 3,99 lett, ami messze meghaladja az európai átlagot.
Az utasok 1-től 5-ig pontozhatnak a különböző repülőtéri szolgáltatásokra, a környezetre, a tájékozódásra, a közlekedésre és a biztonságra. A 34 szempont közül a budapesti repülőtér 11 kategóriában ért el 4-nél jobb átlagot a harmadik negyedévben, ami hatalmas előrelépés, tekintve, hogy ez amúgy a legforgalmasabb időszak a repülőtéren. A legtöbb területen a Budapest Airport az európai átlagot nem csupán hozta, hanem meg is haladta.
Hagyományosan jól szerepelt a Budapest Airport biztonsági területe, a megkérdezett utasok véleménye alapján az ellenőrzést végző személyzet alaposan, határozottan, mégis udvariasan dolgozik. A Budapest Airport emellett a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában is jól teljesít. A felmérésben résztvevő 71 európai repülőtér közül az egyik legjobb eredményt érte el a budapesti repülőtér az elérhető éttermi kínálatban és azok ár/érték arányának színvonalában. Az utasok szintén jó pontszámokat adtak a terminál (SkyCourt és a 2A ill. 2B) általános atmoszférájára és a tisztaságra is.
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy ezt a fejlődést a repülőtér alig két évvel a SkyCourt megnyitása után érte el. „Külön öröm, hogy ezt az utasok is egyre inkább értékelik, akárcsak a többi területet, ahol a Budapest Airport immár Európa élmezőnyében versenyez. Hálásak vagyunk az elért eredményért a velünk együttműködő repülőtéri szolgáltatók munkatársainak, akikkel karöltve dolgozunk a vezető szolgáltatási színvonal megőrzésén.”